اخبار سیاسی

بهره‌برداری از ۱۷ آزمایشگاه دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف از ۱۷ آزمایشگاه دانشکده شیمی این دانشگاه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بهره‌برداری کرد.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، در مراسم بهره‌برداری از 17 آزمایشگاه به اهمیت و جایگاه ویژه دانشگاه صنعتی شریف در جامعه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف همواره در رتبه‌بندی‌های مهم بین‌المللی از جمله رتبه‌بندی کیو اس(QS) خوش درخشیده و امسال نیز مقام نخست را در بین دانشگاه‌های کشور از آن خود کرده است.

محمد موسوی با اشاره سالگرد شصتمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی شریف سال آینده، گفت: لازم است به مناسبت این رویداد مهم تغییرات خوبی در امور عمرانی دانشگاه نیز داشته باشیم. امروز شاهد بهره‌برداری از 17 آزمایشگاه در دانشکده شیمی هستیم و امیدواریم این سیر تغییرات و بازسازی‌ها به سایر دانشکده‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز برسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز دانشگاه صنعتی شریف را پرچم‌دار علم، پژوهش و ارتباط با صنعت در کشور دانست و افزود: دانشگاه شریف به‌ عنوان یک الگو برای سایر دانشگاه‌های کشور باید در تمام زمینه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و سایر امور رفاهی برای دانشجویان، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی سرآمد باشد.

محمدعلی زلفی‌گل گفت: در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه به خوبی شکل گرفت و وزیر نفت در تمام سفرهای استانی، ضمن بازدید از دانشگاهای کشور، حمایت‌های ویژه مالی از آن‌ها داشته که امیدواریم این روال را در دولت‌های بعدی نیز شاهد باشیم.

وحیدرضا زیدی‌فر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهشی و فناوری نیز به تعاملات مثبت و سازنده بین دانشگاه و صنعت در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: همکاری خوبی بین دانشگاه و صنعت در سه سال دولت سیزدهم رقم خورد و از ظرفیت دانشگاه‌های بزرگ کشور در پیشبرد اهداف و نیازهای صنعت استفاده شد.

محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی سخنانی به نقش و رابطه علم و عالم در جامعه اشاره کرد و افزود: در دولت شهید رئیسی شاهد رشد و توسعه دانشگاه‌ها و افزایش سطح تعاملات با صنعت بودیم و این ارث و یادگار خوب از شهید رئیسی عزیز است.

وی افزود: در این برهه از زمان، کشور برای توسعه اقتصادی خود نیازمند جهش است و راه روشن این جهش در دولت سیزدهم رقم خورده و امیدوارم در آینده نیز در مسیر روشن این جهش گام برداریم چرا که هر کجا جهش و توسعه اقتصادی رقم خورده، شاهد توسعه علمی نیز بوده‌ایم.

سعید شاهرخیان رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف نیز به سیر تاریخی ساخت و احداث دانشکده شیمی و ارائه گزارش از روند بازسازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌های این دانشکده پرداخت.

وی به فضاهای آزمایشگاهی موجود دانشکده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 11 آزمایشگاه آموزشی، 22 آزمایشگاه تحقیقاتی استادان در این دانشکده وجود دارد که از نظر عمرانی تجهیز شده‌اند؛ اما همچنان از نظر تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی کمبود داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا