اخبار سیاسی

استان فارس بیش‌ترین آمار بازدید از موزه‌ها را در نوروز ۱۴۰۳ دارد

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشورمان در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) با حضور خبرنگاران، گفت: آخرین آمار مربوط به بازدید ها از اماکن و موزه های میراث فرهنگی در ایام نوروز امسال و تا پایان دیروز، بالغ بر سه میلیون نفر بود که رقم بسیار مهمی است.

وی‌افزود: در استان ها مقام اول از آن فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر است و با فاصله اصفهان و تهران و موزه های ستادی تهران قرار دارد.

ضرغامی تاکید کرد: مردم ما فرهنگی هستند و رفتار آن ها با میراث فرهنگی بسیار مهم است مردم به هر جایی که سفر می‌کنند در   اولین برنامه آنها بازدید از مراکز فرهنگی و تمدنی قرار دارد.

وی‌افزود :  در تحویل سال در حافظیه مانور فرهنگی بزرگی حاکی از نظم و انضباط مردم ما به نمایش  گذاشته شد و مردم عمق رفتار فرهنگی خود را نشان دادند .در حافظیه که جای کوچکی است وقتی 30 هزار نفر از ساعت سه و نیم صبح، به آن جا می روند و حتی باغچه ها و گلکاری های حافظیه لطمه نمی بیند و در فضایی معنوی و شاد برنامه تحویل سال اجرا می شود.

ضرغامی ادامه داد: تخت جمشید هم به همین صورت بود. در عین حال بدانید که دشمن از این مساله ناراحت است. من مواضع رسانه های ضد انقلاب را در طول این چند روز تعقیب می کردم و دیدم آنان از اینکه این جمعیت فراوان در مراکز تاریخی و فرهنگی حضور پیدا کرده اند و بدون کوچکترین حاشیه فرهنگی و سیاسی مراسم معنوی اجرا شده ناراحت هستند.

وزیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی تصریح کرد: دیروز در یکی از این شبکه ها اعلام شد حضور 10 هزار نفر در تخت جمشید به این مکان آسیب می زند! این حرف خنده دار بود و نشان می دهد از هر وسیله ای برای نقد غیر منصفانه استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در مورد آمار تلفات با وجود اینکه نسبت به گذشته 30 درصد کاهش داشتیم اما رقم اعلام شده پلیس راهور همچنان رقم بالایی است هر یک نفر تلفات جاده ای غیر قابل تحمل است. رییس جمهور امروز در دولت ضمن اشاره به حضورشان در ستاد مرکزی سفر نسبت به تلاش تمام بخش ها برای کاهش تلفات جاده ای تذکر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا