اخبار سیاسی

ابراز همدردی سفرای خارجی در کویت با ملت فلسطین

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از سفرای مقیم در کویت با گردهمایی در محل سفارت دولت فلسطین در کویت ضمن محکوم کردن جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در قتل عام کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی از مقاومت دلیرانه جوانان این ملت حمایت و با آنان ابراز همدردی کردند.

در این نشست که به ابتکار سفارت کشورمان در کویت تنظیم و ترتیب داده شد، سفرای مقیم طی مصاحبه‌هایی گوشه‌هایی از قساوت و سبعیت و پایمال کردن همه موازین انسانی و اخلاقی رژیم غاصب را بیان نموده و بر اهمیت پایان دادن به نسل کشی، ویران گری، کشتار کودکان و زنان بی پناه تاکید کردند.

محمد توتونچی سفیر کشورمان در کویت طی بیاناتی ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اخیر فلسطین، گفت: آنچه در فلسطین اشغالی و به ویژه غزه می‌گذرد ظلم مضاعف به ملتی است که ۷۵ سال است تحت اشغالگری بی رحمانه قرار گرفته و از همه حقوق بشری و کرامت انسانی خود محروم است.

وی افزود: موضع ما در رابطه با حمایت از حقوق تعیین سرنوشت مردم فلسطین روشن و اصولی و مبتنی بر قواعد حقوق بین المللی و منشور ملل متحد است.

توتونچی تاکید کرد: رژیم اشغالگر قدس نشان داده که حیات خود را در تداوم ناامنی می‌داند و از چنین نظامی انتظار خویشتن داری و رعایت حقوق بین الملل نمی‌رود اما از حامیان خود انتظار می‌رود به مسئولیت خود عمل نمایند و او را مهار کنند.

رامی طهبوب سفیر فلسطین در کویت ضمن قدردانی و تشکر از پیشنهاد و ابتکار عمل سفارت ایران در برگزاری این تجمع گفت: قیام ملت فلسطین در هفتم اکتبر آغاز نشده بلکه از سال ۱۹۴۸ شروع شد و ما تاکنون دو باره اشتباه کردیم، اشتباه اول در سال ۱۹۴۸ و دومی در سال ۱۹۶۷ که شهرها و خانه‌های خود را تخلیه کرده ایم ولی امروز به هیچ قیمتی حاضر نیستیم غزه را رها کنیم.

سفرا و دیپلمات‌های ارشد بیش از ۴۵ کشور جهان پس از یک دقیقه سکوت به احترام غزه مراتب تسلیت و همدردی خود را با سفیر فلسطین ابراز کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا