اخبار بین الملل

یونیسف: جنگ غزه، جنگ علیه کودکان است

سخنگوی یونیسف گفت که تأثیر یورش نظامی رژیم اشغالگر به غزه بر کودکان، به حدی است که می‌توان آن را «جنگ علیه کودکان» توصیف کرد، او گفت که جهان باید از این وضعیت بترسد.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)  در گفت‌و‌گو با وبگاه سازمان ملل گفت: «تأثیری که حملات اسرائیل به کودکان در غزه داشته است، بر بر این عقیده تأکید می‌کند که این جنگ علیه کودکان است.

او که این روزها در غزه به سر می‌برد، افزود: «در خلال جنگ غزه تعداد زیادی از همکارانم کشته شدند که بیش از هر جنگی در تاریخ سازمان ملل است؛ صحنه‌هایی که در طول بازدیدم از نوار غزه در بیمارستان‌‌ها مشاهده کردم “وحشتناک” است و پزشکان اینجا روحیه فوق العاده‌ای دارند».

جیمز الدر، همچنین از داستان‌های دردناکی که برای کودکان در غزه رخ می‌دهد، سخن گفت؛ از کودکانی که خانواده و خانه‌هایشان را از دست داده‌اند؛ یا از سوءتغذیه و ضربات روحی رنج می‌برند؛ او گفت که هم اکنون باید برای نجات کودکان و فراهم آوردن امکانات پزشکی و آموزشی برای آن‌ها، جنگ متوقف شود.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «ترس دائمی که کودکان در اینجا در میان آن زندگی می‌کنند هیچ چیز عادی نیست؛ در سه شب گذشته در میان بمباران مداوم و پرواز پهپادهای که کودکان را از خواب محروم می‌کنند؛ هیچ چیز طبیعی وجود ندارد؛ طبیعتا در رابطه با کودکانی که چند ساعت پیش در بیمارستان الاقصی دیدم، هیچ چیز طبیعی وجود نداشت».

الدر ضمن تشریح صحنه هایی که در بازدید اخیر خود از بیمارستان شهدای الاقصی مشاهده کرده است، گفت که تعداد کمی از بیمارستان‌‌ها از 36 بیمارستانی که قبل از آغاز تجاوزات اسرائیل در غزه فعالیت می‌کردند، هنوز می‌توانند خدمات خود را ارائه دهند.

او گفت که جهان باید از عواقب وحشتناک این جنگ بترسد و یونیسف به خوبی تأثیر جنگ بر کودکان را در افغانستان و یمن دیده است.

طبق آخرین آمار به گفته دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، اشغالگران از آغاز تجاوزات خود به نوار غزه، 15 هزار و 694 کودک را به شهادت رسانده اند، طی این مدت، 34 هزار کودک هم زخمی شده اند. دستکم 200 کودک هم در اسارت نظامیان صهیونیست به سر می‌برند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا