اخبار بین الملل

نژادپرست نیستم و دوستان سیاه پوست زیادی دارم

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، در مصاحبه‌ای نژادپرست بودنش را رد و ادعا کرد که دوستان سیاه پوست زیادی دارد.

براساس گزارش العربیه، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: من دوستان سیاه پوست زیادی دارم و اگر نژادپرست بودم آنها دوست من نبودند. اگر فکر می‌کردند که من نژادپرست هستم، دو دقیقه با من نمی‌ماندند.

دونالد ترامپ بیش از یک بار به دلیل اظهارنظر‌هایی درباره آمریکایی‌های آفریقایی تبار که توسط دموکرات‌ها و جمهوری خواهان نژادپرستانه تلقی می‌شدند مورد انتقاد قرار گرفته است.

ترامپ در پایان فوریه اشاره کرد که پیگرد قانونی علیه‌اش، او را به نامزد محبوب تری در میان رای دهندگان سیاه پوست تبدیل کرده است. او در آن زمان گفت: بسیاری از مردم می‌گویند سیاه‌پوستان من را دوست دارند، زیرا رنج‌های زیادی کشیده‌اند و مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و من را فردی می‌دانند که مورد تبعیض قرار گرفته‌ام.

بسیاری از این اظهارات به دلیل مقایسه توهین آمیز افراد آفریقایی تبار با جنایت مورد انتقاد قرار گرفته اند. جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، رقیب ترامپ در انتخابات نوامبر نیز این اظهارات را نژادپرستانه توصیف کرد.

ترامپ پیش از این نیز در سخنانی اعلام کرده بود مهاجران خون آمریکا را مسموم می کنند. عمار موسی سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن -هریس ۲۰۲۴ عصر همان روز گفت: ترامپ با تقلید از ادولف هیتلر الگوی خود را نشان داد.

مترجم: مینا عظیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا