اخبار بین الملل

نظرسنجی واشنگتن پست و پیشتازی ترامپ در ایالت‌های کلیدی آمریکا

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که رای دهندگان در ایالت‌های کلیدی آمریکا، که احتمالا سرنوشت انتخابات آمریکا را تعیین می‌کنند، برای مقابله با تهدیدات علیه دموکراسی، به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور بیش از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی اعتماد دارند.

براساس گزارش النشره، این نظرسنجی همچنین برتری ترامپ را در پنج ایالت از هفت ایالتی که احتمالا نتیجه انتخابات را تعیین می‌کنند، یعنی میشیگان، کارولینای شمالی، نوادا، آریزونا و جورجیا نشان داد.

این نظرسنجی که توسط واشنگتن پست انجام شد، شامل مطالعه رای دهندگان در شش ایالت‌ موسوم به نوسان شد و این نظرسنجی زیرمجموعه‌ای از شرکت کنندگان را شناسایی کرد که به عنوان تصمیم گیرندگان طبقه بندی شدند.

این مطالعه نشان داد که ۳۸ درصد از تصمیم‌گیرندگان گفتند که ترامپ در مقابله با تهدیدات دموکراسی علیه آمریکا کار بهتری انجام می‌دهد، در حالی که ۲۹ درصد گفتند بایدن و ۲۳ درصد هیچ کدام را انتخاب نکردند. نزدیک به ۶۰ درصد از این گروه همچنین گفتند که اصلا از نحوه عملکرد دموکراسی در آمریکا راضی نیستند.

به‌طور میانگین، نظرسنجی‌های ملی جدید نشان می‌دهد که بایدن و دونالد ترامپ هر کدام حدود ۴۶ درصد آرا را در رقابت رودررو به دست آورده‌اند. با نزدیک شدن به اولین مناظره انتخاباتی که شامگاه پنج‌شنبه برگزار می‌شود، آمار این ۲ رقیب شدیدا نزدیک شده است. در حال حاضر، میانگین نظرسنجی‌ها، یک رقابت بسیار نزدیک را نشان می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا