اخبار بین الملل

نظامی آمریکایی در روسیه به اتهام «سرقت» بازداشت شد

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه‌های روسی از بازداشت یک نظامی آمریکایی که در روسیه به اتهام سوء‌رفتار جنایی بازداشت شده بود با حکم دادگاه منطقه «ولادی وستوک» روسیه به اتهام سرقت دستگیر شد.

وب‌سایت روزنامه روسی «ریانووستی» به نقل از دفتر مطبوعاتی دادگاه اعلام کرد این نظامی آمریکایی «گوردون بلَک» نام دارد و تا دوم جولای بازداشت خواهد بود.

سخنگوی دادگاه در گفت‌وگو با ریانووستی افزود: دادگاه منطقه پروومایسکی در ولادی‌وستوک، گوردون بلک، نظامی اوکراینی را تحت عنوان سرقت (طبق قانون کیفری روسیه) دستگیر کرد.

ارتش آمریکا که گفته روسیه دیروز دوشنبه بازداشت این نظامی را اطلاع داده به صورت رسمی نام او را اعلام نکرد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره گفت: این نظامی آمریکایی در پایگاه نظامی آمریکا در کره جنوبی خدمت می‌کند. یک مقام آمریکایی نیز افزود که این نظامی متهم به دزدی از یک خانم روس است.

روزنامه روسی ایزوستیا هم به نقل از یک منبع ناشناس گفت که گروهبان ارتش آمریکا که در کره جنوبی مستقر است با زنی از بندر ولادی‌وستوک در شرق روسیه در فضای مجازی آشنا شده و پس از آن با هم دیدار کردند.

دفتر وزارت خارجه روسیه در ولادی‌وستوک اعلام کرد که بازداشت نظامی آمریکایی در این شهر هیچ ارتباطی با جاسوسی یا مسائل سیاسی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا