اخبار بین الملل

مکرون عملا از بین رفته است

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه پس از اعلام نتایج اولیه و پیروزی در انتخابات، گفت که امانوئل مکرون عملا از بین رفته است. 

به گزارش روزنامه تلگراف، در حالی که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی فرانسه هنوز نامشخص است، بر اساس نتایج اولیه حزب راست افراطی به رهبری لوپن بیشترین تعداد رای را کسب کرده است. 

نظرسنجی‌های خروجی نشان می‌دهند که حزب لوپن موفق شده ۳۴ درصد آرای مردم را به دست آورده و از رقبای چپ و میانه‌رو خود جلو بزند. گفته می‌شود طبق این نظرسنجی، ائتلاف امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه فقط می‌تواند بین ۲۰.۵ تا ۲۳ درصد آرای مردم را به دست بیاورد.

 نظرسنجی خروجی نوعی نظرسنجی است که مردم پس از خروج از حوز‌ه‌های انتخاباتی به آن پاسخ داده و می‌گویند به چه کسی رای داده‌اند. 

تصمیم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام، کشورش را در نوعی بلاتکلیفی سیاسی فرو برد. این تصمیم موجی از شوک را به سراسر اروپا وارد کرد و سبب فروش دارایی‌های فرانسه در بازار‌های مالی شد. حزب راست‌گرای افراطی به رهبری لوپن که مدتی طولانی در فرانسه مطرود بود، اکنون بیش از همیشه به قدرت نزدیک شده است. لوپن به دنبال پاکسازی تصویر نژادپرستی حزب خود است؛ راهبردی که در میانه خشم رای‌دهندگان از مکرون به دلیل هزینه‌های بالای زندگی و نگرانی از بحران مهاجرت به نظر می‌رسد کارساز بوده است.

مترجم: زهرا نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا