اخبار بین الملل

مدارک جنایت جنگی اوکراین در راه کنگره آمریکا

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

اسکات بنت، افسر بازنشسته ارتش آمریکا گفت که پیشتر برای ضبط بمباران غیرنظامیان توسط نیرو‌های اوکراینی به بلگورود سفر کرده بود، قصد دارد در آینده این مطالب را به کنگره آمریکا ارائه کند.

بنت در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: من اکنون می‌خواهم در کنگره آمریکا سخنرانی کنم و تمام شواهد عکس و فیلم جنایات جنگی توسط مقامات اوکراینی را به آنها ارائه کنم که نشان دهد چگونه نیرو‌های اوکراینی مدارس، مهدکودک‌ها و محله‌های مسکونی را بمباران می‌کنند. من یک افسر هستم و وظیفه مستقیم من است که حقیقت را به مردم برسانم.

به گفته این افسر بازنشسته، او چندین روز را در بلگورود گذرانده است، از جمله در ۲۲ ژوئن که هر بیست دقیقه یک زنگ هشدار هوایی در شهر به صدا درآمد و به همراه آن سیستم پدافند هوایی وارد عمل می‌شد. او همه اتفاقات را با دوربینش فیلمبرداری کرد.

بنت اولین بار در نوامبر ۲۰۲۳ برای فیلمبرداری مستندی درباره دونباس با خبرنگاران روسی به روسیه رفت. او از دونتسک، سولیدار، گورلووکا، ماریوپل و شهر‌های دیگر بازدید کرد. وی افزود: انگیزه اصلی رفتن به مناطق جنگی نشان دادن دروغگویی کامل دولت آمریکا در مورد آنچه در منطقه می‌گذشت، بوده است.

این افسر بازنشسته آمریکایی افزود: متوجه شدم که آمریکا با ارسال سلاح به اوکراین اساسا در جنایات جنگی علیه غیرنظامیان شرکت می‌کند و در عین حال مردم کشور من نمی‌دانند واقعا چه اتفاقی می‌افتد و همه رسانه‌های رسمی دروغ محض را گزارش می‌دهند.

اسپوتنیک در پایان اعلام کرد که کی یف از روش‌های تروریستی پیروی می‌کند، به ویژه استفاده از پهپادهای انتحاری و شلیک‌های مداوم توپخانه‌ای علیه غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی در روسیه. از نظر این خبرگزاری روسی اقدامات اوکراین تلاشی برای منحرف کردن توجه از شکست آنچه آن را  ضد حمله می‌نامد، که در ژوئن سال گذشته اعلام کرد، است.

نیرو‌های اوکراینی تقریبا روزانه مناطق مرزی روسیه در استان‌های بلگورود، بریانسک، کورسک، ورونژ، روستوف و کریمه را با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک هدف قرار می‌دهند.

مترجم: مینا عظیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا