اخبار بین الملل

ماکرون: برای اوکراین جنگنده‌های میراژ ارسال می‌کنیم

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون فرانسه امروز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور وعده داد که پاریس جنگنده های میراژ ۲۰۰۰ را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور فرانسه در این خصوص اضافه کرد که پاریس در صدد است تا خلبانان اوکراینی را نیز را آموزش دهد.

وی پس از دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین در کاخ الیزه افزود که فرانسه ۴ هزار و ۵۰۰ نظامی اوکراینی را آموزش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون در سخنان صبح جمعه خود مشخص نکرد که فرانسه چه تعداد میراژ، تا چه زمانی یا تحت چه شرایط مالی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در ادامه افزود که به طور معمول بین ۵ تا ۶ ماه برای آموزش نظامیان اوکراینی زمان لازم است و بنابراین آموزش خلبانان تا پایان سال میلادی طول خواهد کشید.

ماکرون خاطرنشان کرد که همکاری بین دو کشور آغاز شده و انتقال جنگنده های میراژ ۲۰۰۰ ساخت شرکت فرانسوی «داسو» به اوکراین انجام خواهد شد.

رئیس‌ جمهور اوکراین و وزیر دفاع این کشور نیز دیروز از تمامی به اصطلاح متحدان کی یف خواستند تا سربازان اوکراینی را سریع‌ تر آموزش دهند.

این در حالیست که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌ شنبه در سخنانی هشدار داده بود که هر یک از مربیان فرانسوی حاضر در اوکراین در زمره «اهداف مشروع» مسکو خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا