اخبار بین الملل

قطر بر حمایت «تزلزل ناپذیر» از آنروا تاکید می‌کند

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که این کشور بر «حمایت تزلزل ناپذیر و کامل» خود از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) تاکید دارد.

حمایت از سوی «هند عبدالرحمن المفتاح» نماینده قطر در سازمان ملل متحد در جریان نشست عادی کمیسیون مشورتی آنروا ارائه شد. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «آنروا تحت حملات و بحث‌های متعدد و بی‌موردی قرار گرفته است که هدف اصلی آن تضعیف آژانس و پایان دادن به فعالیت آن در راستای رفع مسئله حقوق فلسطینی‌ها و حق بازگشت آنها به مناطق و خانه‌های خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل مربوطه است.»

المفتاح با بیان اینکه قطر از، از سرگیری کمک‌های مالی به آنروا استقبال می‌کند، افزود: این کشور از همه دولت‌ها و کمک‌کنندگان خواسته است تا حمایت و کمک‌های مالی خود را از سر بگیرند.

پیشتر، گروهی از اسرائیلی‌های مقیم آمریکا با طرح ادعای کمک آنروا به حماس از این نهاد شکایت کردند.

در پی ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی اسرائیل در ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در حملات حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مطرح کرد، یک گروه تحقیق ایجاد شد. در هفته‌های بعد، بسیاری از کشور‌های حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک‌های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشور‌ها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک‌های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده‌اند.

مترجم: اعظم پورکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا