اخبار بین الملل

عکس‌برداری ماهواره نظامی کره شمالی از کاخ سفید و پنتاگون

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاسس، رسانه‌های رسمی کره شمالی اعلام کردند که ماهواره نظامی این کشور که اخیراً به فضا پرتاب شد تصاویری از کاخ سفید و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) را ارسال کرده و این تصاویر را «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هم مشاهده کرده است.

بنابرگزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، در ساعات اولیه بامداد ۲۸ نوامبر، مرکز کنترل عمومی پیونگ یانگ در اداره ملی فناوری هوافضا گزارش دیگری درباره آمادگی کامل ماهواره نظامی برای مأموریت‌های شناسایی تمام عیار به رهبر کره شمالی ارائه کرد.

به نوشته تاش خبرگزاری کره شمالی، عکس‌هایی از ایستگاه نیروی دریایی نورفولک، کشتی سازی نیوپورت نیوز و یک منطقه فرودگاهی در ایالت ویرجینیا آمریکا را که در ساعت ۱۱:۳۵ بعد از ظهر گرفته شده است منتشر کرد. این تصاویر دیروز دوشنبه ۲۷ نوامبر گرفته شده‌اند.

وماهواره نظامی و شناسایی کره شمالی همچنین تصاویری از ساختمان‌های کاخ سفید و پنتاگون آمریکا را منتشر کرد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز شنبه نیز اعلام کردند که ماهواره نظامی و شناسایی این کشور که اخیراً به فضا پرتاب شد، تصاویری را از مناطق مختلف کره جنوبی ارسال کرده است. این تصاویر شامل شهر سئول پایتخت کره جنوبی و همچنین مناطق موکپو، گونسان، پیونگ تاک و اوسان است که میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا هستند. این تصاویر در جریان دیدار کیم جونگ اون رهبر این کشور از آژانس فضایی کره شمالی به او نشان داده شده است.

پیونگ تاک محل استقرار کمپ هامفریس ارتش ایالات متحده، بزرگترین تأسیسات نظامی خارجی آمریکا در جهان است. پایگاه هوایی اوسان مقر فرماندهی نیروی هوایی کره جنوبی و بخشی از نیروی هوایی آمریکا در خاک کره جنوبی است.

خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی اعلام کرد که تصاویری که رهبر کره شمالی در جریان بازدید از مرکز کنترل اداره ملی فناوری هوافضا (NATA) در پیونگ یانگ به او نشان داده شد بین ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۰:۲۷ صبح جمعه گرفته شده است.

پیشتر هم رسانه‌های دولتی کره شمالی گفتند که رهبر این کشور تصاویری که ماهواره این کشور از تاسیسات نظامی آمریکا در گوام را مشاهده کرده است.پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره شناسایی نظامی  سه‌شنبه گذشته رخ داد.

دیپلمات‌های ارشد ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی را به شدت محکوم و ادعا کردند برای پرتاب این ماهواره از فناوری موشک‌های بالستیک استفاده شده که استفاده از آن برای کره شمالی طبق قطعنامه‌های سازمان ملل ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا