اخبار بین الملل

علی باقری: حمید نوری با دیپلماسی مقتدرانه به ایران بازگشت

سرپرست وزارت خارجه با اشاره به نقش دیپلماسی عزتمندانه در آزادی حمید نوری گفت: اهتمام و جدیت رییس جمهور شهید و برادر عزیزم شهید امیرعبداللهیان در پیگیری حقوق ایرانیان فراموش شدنی نیست.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به آزادی حمید نوری از سوئد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در آستانه اعیاد مبارک قربان و غدیر، آقای حمید نوری پس از تحمل 1680 روز اسارت در زندان سوئد، با دیپلماسی  مقتدرانه به ایران عزیزمان بازگشت.

علی باقری با تاکید بر اینکه اهتمام و جدیت رییس جمهور شهید و برادر عزیزم شهید امیرعبداللهیان در پیگیری حقوق ایرانیان فراموش شدنی نیست، گفت:  از نقش مثبت سلطنت عمان در این مسیر تشکر می‌کنم.

حمید نوری، دهه 1360 کارمند سازمان زندان‌ها بود و از ابتدای دهه 1370 با استعفا از محل کار خود به شغل آزاد پرداخت. وی در آبان سال 1398 برای دومین بار در یک سفر شخصی به سوئد رفت که در بدو ورود به این کشور از سوی پلیس دستگیر و در ادامه به دلیل شکایت واهی اعضای گروهک تروریستی منافقین دادگاهی شد. دادگاه بدوی در سال 1401 حکم به حبس ابد حمید نوری داد که وی به آن اعتراض کرد. دادگاه تجدید نظر هم سال قبل حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد.

انتهای پیام/
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا