اخبار بین الملل

ضبط لوازم الکترونیکی شهردار نیویورک به ظن اخذ رشوه از دولت ترکیه

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بوید جانسون، وکیل اریک آدامز، شهردار نیویورک‌سیتی، اعلام کرد که پلیس اف.بی.آی لوازم الکترونیکی موکلش از جمله تلفن همراه وی را ضبط کرده است؛ گفته می‌شود این اقدام به تحقیقات درباره همکاری آدامز با دولت ترکیه به منظور دریافت پول برای کارزار انتخاباتی‌اش از طریق اهداکنندگان غیرقانونی مرتبط است.

وکیل آدامز تایید کرد که موکلش بلافاصله از دستور اف.بی.آی تمکین کرده است. به گفته جانسون، موکلش به هیچگونه تخلفی متهم نشده است و همچنان به همکاری با پلیس ادامه می‌دهد. آدامز در حال جمع‌آوری پول برای انتخابات شهرداری نیویورک در سال ۲۰۲۵ است.

نیویورک‌تایمز برای نخستین بار خبر ضبط لوازم آدامز را منتشر کرد. چند روز پیش از این ماجرا، ماموران فدرال منزل عضو ارشد جمع‌آوری کمک برای کارزار انتخاباتی آدامز یعنی بریانا ساگز را تفتیش کرده بودند.

کانون تمرکز این تحقیقات به طور علنی افشا نشده اما حکم تفتیشی که به رویت نیویورک‌تایمز رسیده است، نشان می‌دهد که مقامات در حال بررسی این موضوع هستند که آیا آدامز به منظور دریافت پول از منابع خارجی از طریق اهداکنندگان غیرقانونی، با دولت ترکیه همکاری یا رشوه دریافت کرده است یا خیر.

تحقیقات مذکور بخشی از تحقیقات فدرال درباره کارزار انتخاباتی آدامز در سال ۲۰۲۱ و احتمال همدستی او با دولت ترکیه برای دریافت پول و کمک‌های خارجی غیرقانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا