اخبار بین الملل

رای دادن ایرانیان مقیم خارج در چهاردمین انتخابات ریاست جمهوری ایران + تصاویر

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ساعت هشت صبح امروز (جمعه) به صورت رسمی آغاز شد و در این دوره از رقابت‌ها سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان رقابت دارند. 

بنابر اعلام وزارت کشور، انتخابات امروز با چهار نامزد و در ۵۸ هزار و ۶۴۰ هزار شعب داخل و ۳۴۴ هزار شعبه در ۹۵ کشور دیگر جهان برگزار می‌شود.

 به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری، همه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی خود در انتخابات امروز شرکت کنند. 

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش در جریان سقوط بالگرد، زودهنگام برگزار می‌شود.

در عراق صندوق‌های اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۶ حوزه بغداد، کربلا، نجف، بصره، اربیل و سلیمانیه، متشکل از ۱۴ صندوق ثابت و ۱۰ صندوق سیار، راس ساعت هشت صبح به وقت محلی کار اخذ رای از ایرانیان مقیم عراق و زائران عتبات مقدسه را آغاز کردند.

بسیاری از رای دهندگان پیش از آغاز زمان شروع اخذ رای با حضور در محل رایزنی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در انتظار بازشدن درب محل اخذ رای دادن بودند.محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز به همراه ایرانیان مقیم در ساعات اولیه آغاز رای گیری رای خود را به صندوق ریخت.حضور پررنگ و پر شور رای دهندگان در لحظات اولیه اخذ رای در صندوق شماره یک شعبه یک بغداد چشم گیر است.

رای گیری در عراق

صندوق رای در عراق

زائران ایرانی در عراق

رای‌گیری برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری درپنج حوزه انتخابیه در آلمان ساعت هشت صبح آغاز شد.چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ۵ حوزه انتخابیه از جمله سفارت ایران در برلین و کنسولگری‌های کشورمان در فرانکفورت، هامبورگ، مونیخ و همچنین شهر بن برگزار می‌شود.

سفارت ایران در برلین آلمان

رأی گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هلند، بلاروس، اوگاندا، کرواسی و یونان در حال برگزاری است. رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در هلند از دقایقی قبل در محل خانه ایرانیان در لاهه آغاز شده است.

خانه ایرانیان در لاهه هلند محل اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ایران

خانه ایرانیان در لاهه

سفارت ایران در بلاروس

سفارت ایران در بلاروس

سفارت ایران در کامپالا در کشور اوگاندا

سفارت ایران در اوگاندا

حوزه انتخابیه شهر زاگرب در کرواسی

سفارت ایران در کرواسی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونان در شعبه اخذ رأی شهر آتن (در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان) رأی خود را به صندوق انداخت.

سفارت ایران در یونان

فرآیند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در نمایندگی ایران در مسکو  در و سن پترزبورگ در حال برگزاری است و ایرانیان با انداختن رای خود به صندوق در انتخابات شرکت کردند.

نمایندگی ایران در مسکو

در پاکستان امروز پنج صندوق رای در شهر‌های اسلام‌آباد، پیشاور، کراچی و لاهور مستقر شده و اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت در هریک از این شهرها، از چند روز پیش مشخص شده اند و در روز‌های اخیر جلساتی را برای هماهنگی‌های لازم برگزار کردند. روند اخذ رای تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه خواهد یافت.

صندوق اخذ رای در اسلام‌آباد، در سفارت جمهوری اسلامی ایران مستقر شده است. «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در اولین لحظات آغاز اخذ رای در محل سفارت کشورمان در شهر اسلام‌آباد، رای خود را به صندوق انداخت.

سفارت ایران در پاکستان

سفیر ایران در پاکستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا