اخبار بین الملل

در یادداشت اختصاصی سفیر چین مطرح شد: پکن با آشتی تاریخی تهران و ریاض، راه را برای تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه هموار کرد

خبرگزاری خبرآنلاین

زونگ پی‌وو، سفیر چین در ایران در یادداشتی اختصاصی برای خبرآنلاین به مناسبت هفتادمین سالگرد پنج اصل همزیستی مسالمت‌آمیز نوشت: چین در تاریخ ۲۸ ژوئن، همایش بزرگداشت هفتادمین سالگرد پنج اصل همزیستی مسالمت‌آمیز و سایر رویدادهای یادبود مربوط به آن را برگزار کرد. رئیس جمهور شی جین‌پینگ در این کنفرانس شرکت کرد و سخنرانی مهمی ایراد نمود. رئیس جمهور شی تأکید کرد که هدف ما از گردهمایی برای بزرگداشت هفتادمین سالگرد پنج اصل همزیستی مسالمت‌آمیز، ترویج این اصول در شرایط جدید، ساخت جامعه‌ای انسانی با آینده‌ای مشترک به کمک یکدیگر و ایجاد انگیزه و نیروی محرک قوی برای پیشرفت بشر است.

سفیر چین در ایران در بخشی دیگر از یادداشت خود نوشت: ئیس جمهور شی جین‌پینگ در سال‌های اخیر ابتکار توسعه جهانی، ابتکار امنیت جهانی و ابتکار تمدن جهانی را پیشنهاد کرده است. این سه ابتکار به عنوان بخشی از تلاش‌های چین برای بهبود حکمرانی جهانی و حل مسائل دشوار مربوط به توسعه انسانی، مورد حمایت جامعه بین‌المللی قرار گرفته است. سال گذشته، چین آشتی تاریخی بین ایران و عربستان سعودی را تسهیل کرد که راه را برای تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه هموار نمود و الگویی درخشان برای حل مشکلات و اختلافات بین کشورها از طریق گفتگو و مشورت به جا گذاشت. این نمونه‌ای موفق از اجرای ابتکار امنیت جهانی و نمونه‌ای از پنج اصل همزیستی مسالمت‌آمیز است.

>>>متن کامل این یادداشت را در لینک زیر بخوانید:

تقویت روح همزیستی مسالمت‌آمیز، ایجاد یک نظم بین‌المللی عادلانه و متوازن

۳۱۱۳۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا