اخبار بین الملل

خودکشی سرباز صهیونیست ۲۴ ساعت پس از بازگشت از غزه

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

پایگاه‌های خبری رژیم صهیونیستی بر اساس بند مجاز انتشار خبر خودکشی یک سرباز ارتش اشغالگر صهیونیستی پس از بازگشت از جنگ در نوار غزه را گزارش کردند.

براساس گزارش المیادین، روز دوشنبه، پایگاه‌های صهیونیستی توضیح دادند که این سرباز تنها ۲۴ ساعت پس از بازگشت از غزه، خود را با شلیک گلوله کشته است.

براساس گزارش صهیونیست‌ها حملات نظامی زمینی ارتش  اشغالگر غزه و درگیری‌های شدید مقاومت فلسطین، به بحران‌های روانی در میان سربازان اسرائیلی منجر شده است. در همین راستا، روزنامه صهیونیستی  جروزالم پست در گزارشی به تاریخ ۱۵ ژوئن از اختلال استرس پس از سانحه که هزاران سرباز اشغالگر به دلیل شرکت در جنگ غزه متحمل شدند، صحبت کرد.

جروزالم پست به نقل از سازمان صهیونیستی  نفقاسیم (جنبشی که برای ارائه حمایت همه جانبه در زمینه سلامت روان از سربازان ذخیره فعالیت می‌کند) تأیید کرد که هزاران سرباز ارتش اسرائیل از غزه بازگشته اند که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند. این سازمان افزود که بیش از ۱۰ هزار سرباز ذخیره درخواست خدمات روانی کرده اند.

خبر خودکشی این سرباز درحالی منتشر می‌شود که یک سرباز دیگر در نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیستی در هفته گذشته خودکشی کرده بود. سربازی به نام الیران میزراهی در تاریخ ۱۰ این ماه خودکشی کرد. او در بخش مهندسی رزمی مشغول به خدمت یود و از ۱۶ مهر مستقیماً به خدمت فراخوانده شده بود.

روزنامه صهیونیستی  هاآرتص نیز گزارش داد که پس از پایان اولین ماموریت میزراهی در غزه که ۷۸ روز به طول انجامید، وزارت امنیت اشغالگر تشخیص داد که وی از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد. این روزنامه پیشتر فاش کرده بود که بیش از ۱۰ افسر و سرباز اشغالگر از ۷ اکتبر خودکشی کرده اند.

مترجم: مینا عظیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا