اخبار بین الملل

خط و نشان کشیدن صهیونیست‌ها برای سازمان ملل

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

گیلاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز سه‌شنبه از آمریکا خواست در صورت تصویب قطعنامه‌ای مبنی بر اعطای عضویت کامل فلسطین، کمک مالی به این سازمان بین‌المللی و نهاد‌های آن را متوقف کند.

براساس گزارش الشرق، اردان ادعا کرد: پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل که به رسمیت شناختن فلسطین برای عضویت کامل، با منشور سازمان بین‌المللی در تضاد است. در صورت تصویب آن (پیش‌نویس قطعنامه)، انتظار دارم آمریکا به طور کامل کمک مالی به سازمان ملل و نهاد‌های آن را متوقف کند. هرچند تصویب آن در مجمع عمومی چیزی را در صحنه تغییر نخواهد داد.

انتظار می‌رود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی روز جمعه، رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه‌ای که واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت کامل در این سازمان بین المللی را به رسمیت می‌شناسد و توصیه می‌کند که شورای امنیت  موضوع را به طور مثبت بررسی کند، انجام شود.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که این رژیم روز یکشنبه سفرای کشور‌هایی را که به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت دادند برای اعتراض فراخوانده است.

دیپلمات‌ها بر این باورند که ۱۹۳ عضو در مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش فلسطین حمایت خواهد کرد، اما پس از ابراز نگرانی برخی دیپلمات‌ها در مورد متن فعلی، که حقوق و امتیازات بیشتری را علاوه بر عضویت کامل به فلسطینی‌ها اعطا می‌کند، همچنان می‌توان تغییراتی در پیش نویس ایجاد کرد.

از سوی دیگر، نیت ایوانز، سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: دیدگاه آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد که راه تشکیل کشوری برای مردم فلسطین از مذاکرات مستقیم می‌گذرد.

آمریکا تاکنون بارها تلاش فلسطین برای عضویت در سازمان را از حدود سال ۲۰۱۱ وتو کرده است و مانع عضویت این کشور در سازمان ملل و رسیدن به حق و حقوق خود شده است.

مترجم: مینا عظیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا