اخبار بین الملل

جنایات شهرک‌نشینان صدای متحدان اسرائیل را هم درآورد

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی را محکوم و بر لزوم پاسخگویی عاملان آن تاکید کرد.

براساس گزارش آرتی، بورل در پستی در پلتفرم ایکس نوشت که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت به دلیل نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینیان، شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی را تحریم کند.

او ادعا کرد: ما خشونت شهرک نشینان افراطی را به شدت محکوم می‌کنیم و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

اتحادیه اروپا روز جمعه به دلیل جنایات خشونت آمیز علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، ۴ شهرک نشین صهیونیست و ۲ گروه صهیونیستی را تحریم کرد.

 شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد: افراد و نهاد‌های مشمول این تحریم‌ها مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها هستند.

این شورا در بیانیه‌ای توضیح داد که این تخلفات شامل شکنجه و سایر اشکال رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز و همچنین نقض حق مالکیت و حق زندگی خصوصی و خانوادگی فلسطینیان در کرانه باختری است.

این سازمان اروپایی اعلام کرد: تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت روادید است.

از سویی دیگر روز جمعه، وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد تحریم‌هایی را علیه دو نهادی که به گفته آن به جمع آوری ده‌ها هزار دلار برای دو استعمارگر در کرانه باختری کمک کرده اند، اعمال کرده است.

این درحالی است که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به درخواست‌های کارکنان وزارت خود مبنی بر مجازات نیروهای پلیس اسرائیل که ثابت شده است در کرانه باختری مرتکب قتل و تجاوز شده اند، توجهی نمی‌کند.

در همین راستا، سازمان ملل نگرانی خود را درباره تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز کرد و از نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی خواست که فوراً مشارکت فعال و حمایت خود از حملات شهرک نشینان به فلسطینیان را متوقف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا