اخبار بین الملل

توافق واشنگتن و تل آویو برای ارسال بمب‌های ۵۰۰ پوندی

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گرچه آمریکا پس از آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح به صورت نمادین و با هدف فریب افکار عمومی ارسال برخی مهمات و تسلیحات به این رژیم را به حالت تعلیق درآورد؛ اما واشنگتن در ادامه به همین اقدامات نمادین نیز بی توجهی کرد.

بر این اساس، یک منبع صهیونیست و یک منبع آمریکایی آگاه که نخواستند نامشان فاش شود به آکسیوس اعلام کردند آمریکا در حال آماده شدن به منظور از سرگیری ارسال بخشی از تسلیحات به اسرائیل است که پیش از این ارسال آنها را به حالت تعلیق درآورده بود.

این منابع به آکسیوس اعلام کردند: انتظار می‌رود آمریکا به زودی ارسال یک محموله مهمات شامل یک هزار و ۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی را که پیش تر به دلیل نگرانی از استفاده از آنها علیه غیرنظامیان در رفح در ماه مِی میلادی به تعویق درآمده بود را در اختیار ارتش اسرائیل قرار دهد.

قرار است پس از پایان عملیات رژیم صهیونیستی در رفح که به گفته این مقامات آگاه ۲ هفته دیگر به پایان می‌رسد، این محموله به تل آویو تحویل داده شود.

یک منبع آگاه صهیونیست که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بحث تعلیق کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل در سفر این هفته یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن میان طرفین مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

راهکاری که دو طرف بر روی آن توافق کردند این بود که بمب‌های ۵۰۰ پوندی تحویل داده شود اما بمب‌های ۲ هزار پوندی همچنان در حالت تعلیق باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا