اخبار بین الملل

تظاهرات فلسطینی‌ها در جنین در پی شهادت یک جوان فلسطینی

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، صدها تن از ساکنان شهر و اردوگاه جنین و منطقه جبع واقع در شمال کرانه باختری در پی شهادت «عزالدین محمود» جوان ۲۰ ساله فلسطینی تظاهرات برگزار کردند.

عزالدین محمود ساکن منطقه جبع در جنوب جنین روز گذشته در اثر شدت جراحات وارده در پی شلیک گلوله از سوی نظامیان صهیونیست در ماه ژوئیه به شهادت رسید.

این تظاهرات از مقابل بیمارستان شهید خلیل سلیمان در جنین در زمان رسیدن پیکر شهید عزالدین محمود آغاز شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات که خیابان‌های شهر و اردوگاه جنین را دربرگرفته بود پیکر شهید محمود را که میان پرچم فلسطین قرار داشت در دست گرفتند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و کشتار فلسطینی‌ها با خونسردی کامل، سردادند.

آنها همچنین شعارهایی در حمایت از اتحاد ملی و پایان دادن به شکاف داخلی میان گروه‌های فلسطینی با هدف تقویت صفوف مبارزان مقابل دشمنان صهیونیستی و تجاوزات روزافزون این رژیم سردادند.

فلسطینی‌ها شرکت کننده در این تظاهرات از جامعه بین الملل خواستند هرچه سریع‌تر برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که در حال افزایش است وارد عمل شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته شهادت عزالدین محمود را تسلیت گفت. نظامیان تا بُن دندان مسلح رژیم صهیونیستی در تاریخ ۳ ژوئیه به اردگاه جنین یورش بردند. در جریان این حمله که وحشیانه ترین حمله از زمان لشکرکشی به کرانه باختری در سال ۲۰۰۲ به شمار می‌آید دست کم ۱۳ فلسطینی از جمله پنج کودک به شهادت رسید و ۱۴۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند که حال ۳۰ نفر از آنها وخیم اعلام شد.

روز گذشته نیز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیانی که برای برپایی نماز جمعه در مسجدالاقصی و مناطق پیرامونی آن حضور داشتند حمله‌ور شدند. بر اثر این درگیری‌ها دست‌کم ۸ فلسطینی و ۳ نظامی صهیونیست زخمی شدند.

منابع محلی اعلام کردند که یک پیرمرد فلسطینی پیش از آنکه مدارک هویتی خود را به نظامیان صهیونیست حاضر در ورودی باب الاسباط مسجدالاقصی ارائه دهد از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و همین موضوع به نقطه آغاز درگیری‌ها مبدل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا