اخبار بین الملل

تاکید صدر اعظم آلمان بر لزوم در پیش گرفتن ریاضت اقتصادی

صدر اعظم آلمان در سخنانی از رویکرد صرفه جویانه و ریاضتی برنامه ریزی شده برای بودجه فدرال ۲۰۲۵ دفاع کرده و آن را لازم دانست.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “پاسایر نویه پرسه”، “اولاف شولتز” ، صدر اعظم آلمان از رویکرد صرفه جویانه و ریاضتی برنامه ریزی شده برای بودجه فدرال 2025 دفاع کرده است.

وی در این باره گفت: ما باید با پولی که داریم بسنده کنیم. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. شولتز این سخنان را در مصاحبه تابستانی در برنامه “گزارش از برلین» ARD اظهار داشت.

به گفته وی ائتلاف دولتی آلمان قاطعانه تصمیم گرفته است که بودجه ای را مطابق با برنامه ریزی مالی برای ادارات تهیه کند. بحث بسیار سازنده ای در این مورد وجود دارد. شولتز تاکید کرد که “بسیار مطمئن است که در ماه جولای این بودجه تنظیم خواهد شد.

شولز، کریستین لیندنر وزیر دارایی و رابرت هابک ، معاون صدر اعظم آلمان مذاکرات دشواری را در مورد بودجه آغاز کرده اند. در این میان چندین وزارتخانه نمی خواهند الزامات ریاضتی را رعایت کنند. با این حال، لیندنر اصرار دارد که ترمز بدهی تثبیت شده در قانون اساسی رعایت شود.

شولتز در مورد تعیین وضعیت اضطراری به دلیل جنگ در اوکراین به منظور افزایش دامنه بدهی‌های جدید گفت که اکنون موضوع این است که ابتدا تکالیف خود را انجام دهید و تک تک موارد بودجه را تکه تکه کنید و نه به نوعی گزینه های راحت برای یافتن راهی برای خروج انتخاب کنید “. وی تاکید کرد: سپس باید با هم بحث کنیم که وقتی همه کارها را انجام دادیم چه خواهیم کرد و ببینیم هنوز مشکلی برای حل وجود دارد.

صدراعظم همچنین با توجه به هشدارهای SPD برای جلوگیری از کاهش هزینه های اجتماعی تاکید کرد: ما از دولت رفاه دفاع خواهیم کرد ما آن را نیز توسعه خواهیم داد. به گفته وی وقتی نوبت به پول شهروندان می رسد، هدف افزایش دقت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا