اخبار بین الملل

تاکید باقری بر مسئولیت مشترک ایران و روسیه در ایجاد ثبات

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه مسئولیت و تدبیر مشترک دو کشور در شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی در ایجاد و حفظ صلح و ثبات را حائز اهمیت دانست.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه که به تهران سفر کرده است، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

باقری مناسبات ایران و روسیه را  ویژه توصیف کرد و مسئولیت و تدبیر مشترک دو کشور در شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی در ایجاد و حفظ صلح و ثبات را حائز اهمیت دانست.

سرپرست وزارت امورخارجه با تاکید بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مناسبات با کشورهای همسایه، تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت شهید آیت‌الله رئیسی تنها سیاستی است که همه کشورهای منطقه را زیر چتر خود قرار می‌دهد.

 سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین بر ضرورت تداوم هماهنگی و رایزنی بین دو کشور برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه به خصوص توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد.

باقری با اشاره به آغاز کار دور جدید مجلس شورای اسلامی و تشکیل کمیسیون‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی، نقش دیپلماسی پارلمانی در گسترش مناسبات دوجانبه و تقویت تعاملات نخبگان دو طرف را در پیشبرد مناسبات میان ایران و روسیه جدی و مهم توصیف کرد.

لئونید اسلوتسکی رییس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر امورخارجه روسیه و عرض تسلیت مجدد شهادت رییس جمهور و وزیرخارجه شهید، برای دولت و مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو آرزوی موفیت و سربلندی کرد.  

رییس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه در ادامه در خصوص موضوعات و مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و ابتکارات مشترک تبادل نظر و رایزنی کرد و آمادگی روسیه را برای کمک به تقویت و پیشبرد  اهداف مشترک ابراز داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا