اخبار بین الملل

بیانیه پاکستان در واکنش به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران

خبرگزاری خبرآنلاین

به گزارش خبرآنلاین ممتاز زهرا در بیانیه‌ای، گفت: پاکستان حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان و همچنین مردم و دولت ایران ابراز می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، ممتاز زهرا حمله صهیونیست‌ها به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل دانست و افزود: این اقدام ثبات و امنیت سوریه را نیز تضعیف می‌کند.

وی تاکید کرد: حملات علیه دیپلمات‌ها یا اماکن دیپلماتیک نیز بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: اقدام غیرمسئولانه نیروهای اسرائیلی منجر به ایجاد یک تنش بزرگ در منطقه‌ای که از قبل نابسامان است، می‌شود.

پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از ماجراجویی اسرائیل در منطقه و اقدامات غیرقانونی آن در حمله به همسایگانش و هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک خارجی جلوگیری کند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکومیت شدید حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، گفت: ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا