اخبار بین الملل

برگزاری کنفرانس آلکو در تهران

کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی - آفریقایی (آلکو) با عنوان «پیش گیری و مقابله با تروریسم: نگرش‌های آسیایی و آفریقایی» در تهران برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی – آفریقایی (آلکو) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «پیش گیری و مقابله با تروریسم: نگرش‌های آسیایی و آفریقایی» در تهران برگزار شد.

این کنفرانس با حضور رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عباسعلی کدخدایی، مشاور وزیر امور خارجه، دبیرکل آلکو، نمایندگان کشورهای عضور این سازمان و روسای نمایندگی‌های عضو آلکو در تهران، نمایندگانی از سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا، سازمان همکاری شانگهای، اساتید دانشگاه و موسسات فکری برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضا نجفی، معاون حقوقی وزارت امور خارجه اظهار داشت: امیدوارم کنفرانس حاضر اثربخش و موجب ابتکارات و ایده‌های کارآمد برای مقاصد و اهداف سازمان در زمینه حقوق بین‌الملل ناظر بر پیشگیری و مبارزه با تروریسم باشد.

وی افزود: پدیده شوم تروریسم تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی است. تروریسم با وارد آوردن خسارات مادی فراوان به بی ثباتی در کشورهای دنیا به ویژه غرب آسیا و مناطقی از آفریقا دامن زده است.

ایران به عنوان یک قربانی این جنایت را در همه اشکال محکوم می‌کند. در طول چند دهه اخیر ایران شاهد شهادت بیش از 17 هزار از شهروندان خود از جمله یک رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضاییه و دیگر مقامات بوده است. مسئولیت اینها به عهده گروهک تروریستی منافقین بوده است.

البته ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط رژیم اسرائیل و ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد را باید به این سیاهه افزود.

ایران ضمن تاکید بر تداوم مبارزه با تروریسم معتقد است. در این راستا احترام به حاکمیت دولت‌ها و رعایت اصل عدم مداخله در امور داخلی یک اصل ضروری است. ایران هرگونه کاربرد زور و اشغال سرزمین به بهانه مبارزه با تروریسم را مردود می‌شمارد.

ما معتقدیم سازمان ملل نسبت به فراهم آوردن ظرفیت‌ها جهت مبارزه با تروریسم باید اقدام کند. در عین حال نقش محوری و بی بدیل کشورها در مبارزه امری غیرقابل انکار است. یکی از مصادیق آن مشارکت کشورها در تدوین کنوانسیون مبارزه با تروریسم است.

در حال تکمیل…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا