اخبار بین الملل

بازتاب اولیه انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های عربی

خبر اولیه آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازتاب گسترده ای در رسانه‌های عربی منطقه داشته و این رسانه‌ها از همان ساعت اولیه آغاز رای گیری به بازتاب وسیع این خبر پرداختند.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز جمعه 8 تیرماه آغاز شد و تا ساعت 18 ادامه دارد و در صورت نیاز، وزیر کشور دستور تمدید انتخابات را صادر می‌کند. 61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور هستند که می بایست از بین آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف به یک نفر رای دهند.

رسانه‌های منطقه هم همزمان با آغاز انتخابات سراسری در ایران به بازتاب گسترده این خبر پرداختند و ضمن انعکاس آغاز انتخابات به بازتاب سخنان امروز رهبر معظم انقلاب بعد از انداختن رایشان به صندوق‌ پرداختند.

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری با رقابت بین چهار نامزد اصلی از صبح امروز در سراسر ایران آغاز شد.

این شبکه همچنین حضور مقام معظم رهبری در آغازین ساعت رای گیری در پای صندوق های رای و نیز سخنان ایشان را بازتاب داد.

شبکه خبری المیادین نیز  خبر بازگشایی صندوق‌های رای به روی رای دهندگان ایرانی را در خبر اولیه بازتاب داد.

این شبکه همچنین به بازتاب سخنان رهبری معظم انقلاب بعد از حضور ایشان در رای گیری پرداخت و از قول ایشان گزارش داد که عزّت جمهوری اسلامی و آبروی  جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است.

این خبر تکمیل می شود … 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا