اخبار بین الملل

اولین تانک‌های آمریکایی آبرامز وارد اوکراین می شوند

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در محل کاخ سفید گفت که اولین تانک‌های آبرامز آمریکا که برای اوکراین اختصاص داده شده است، هفته آینده به آنجا خواهند رسید.

بایدن در دیدار با زلنسکی و دیگر مقامات اوکراین در کاخ سفید قول داد که دولت او به حمایت از تلاش‌های جنگی علیه نیروهای روسیه ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که او بخش بعدی بسته‌های کمک نظامی و امنیتی ایالات متحده به اوکراین را که شامل توپخانه و مهمات اضافی، پرتابگرها و رهگیرها و تسلیحات ضد تانک بیشتر است، تایید کرده است.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در ژانویه موافقت کرده بود که ۳۱ تانک آبرامز را برای کمک به نیروهای اوکراینی برای دفاع از خود در برابر روسیه به میدان جنگ اوکراین بفرستد. ارسال این تانک‌ها تا به امروز طول کشیده است، چون تانک‌ها باید تهیه می‌شدند و نیروهای اوکراینی باید روی این ماشین‌های نظامی و جنگی آموزش می‌دیدند.

آمریکا همچنین بر بهبود قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین متمرکز است تا بتواند از زیرساخت‌هایی که گرما و نور اوکراین را در زمستان تامین می‌کنند، محافظت کند.

بایدن در اظهارات خود گفت: حمایت مستمر ایالات متحده از اوکراین بدلیل اهمیت «آینده آزادی» است.

او گفت: «آمریکا هرگز نمی‌تواند و هرگز از حمایت از اوکراین کنار نخواهد رفت. به همین دلیل است که ۵۷۵ روز بعد از جنگ، ما همچنان در کنار اوکراین هستیم و در کنار آقای رئیس جمهور خواهیم بود.»

سفر زلنسکی به واشنگتن در روز پنجشنبه همان زمان انجام شد که دولت بایدن درخواست کمک مالی تکمیلی به اوکراین را به کنگره ارسال کرد. بسته کمکی که شامل ۲۴ میلیارد دلار دیگر کمک نظامی، بشردوستانه و مالی برای اوکراین است.

آمریکا قبلاً نیز میلیاردها دلار کمک به اوکراین ارائه کرده است و بایدن این استدلال را مطرح می‌کند که جنگ روسیه تهدیدی برای دموکراسی در سطح جهان است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در صورت تصرف اوکراین با موفقیت به دنبال حمله به کشور دیگری خواهد بود.

اما برخی از جمهوری‌خواهان کنگره و برخی از نامزدهای پیشرو ریاست‌جمهوری، از جمله ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، بر توقف ادامه کمک‌های مالی به اوکراین تاکید دارند و استدلال می‌کنند که ارسال پول به این کشور جنگ‌زده برای جنگ با روسیه به نفع ایالات متحده نیست.

بیش از ده‌ها قانونگذار جمهوری‌خواه پیش از دیدار زلنسکی در روز پنجشنبه به بایدن نامه نوشتند و گفتند که مخالف هزینه‌های اضافی برای اوکراین هستند.

پیش از این نیز،، «الکساندر دارچیف»، مدیر بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود که مسکو امیدوار است واشنگتن احتیاط کافی برای جلوگیری از تشدید اوضاع تا رویارویی مستقیم را به خرج دهد.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: تنها می‌توان امیدوار بود که واشنگتن به صدای عقل توجه کند و اجازه ندهد که اوضاع تا حد رویارویی مستقیم بین روسیه و ایالات متحده افزایش یابد.

یش از این نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که کشورش خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است و پایان جنگ ناگزیر به یک راه حل دیپلماتیک نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا