اخبار بین الملل

افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی ناشی از جنگ اوکراین است

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

به گزارش تاس، فون درلاین در افتتاحیه کنفرانس اوکراین که در سوئیس برگزار می‌شود، افزود: قیمت انرژی و مواد غذایی به شدت افزایش یافته است و این یک داستان آموزنده برای کل جهان است.

سوئیس میزبان کنفرانسی درباره اوکراین در شهر تفریحی بورگنستاک از ۱۵ تا ۱۶ ژوئن است. برن بیش از ۱۶۰ هیات از جمله کشور‌های گروه ۲۰، گروه ۷ و بریکس را دعوت کرده است. با این حال، برگزارکنندگان پیش از این نشست اعلام کردند که هیات‌ها از سوی همه کشور‌ها اعزام نشده اند و سران پنجاه و پنج کشور برای شرکت در این نشست به سوییس سفر کرده اند.

روسیه جزو دعوت شدگان به این نشست نیست. اکثر کشور‌های عضو سازمان ملل، هیات‌های خود را اعزام نکرده اند. به عنوان مثال، چین در لیست شرکت کنندگان نیست، در حالی که برزیل به عنوان ناظر در آن حضور دارد.

جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، ونزوئلا، مصر، ایران، چین، کوبا، مصر، نیکاراگوئه، پاکستان، سوریه، اتیوپی و بسیاری از کشور‌های دیگر نیز در این نشست شرکت نکرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت که شرکت کنندگان کنفرانس سوئیس اگر می‌خواهند جهان را نجات دهند، باید پیشنهاد‌های صلح «ولادیمیر پوتین» را بررسی کنند.

ماریا زاخارووا تاکید کرد که رئیس‌جمهور روسیه همه چیز را گفته و راه واقعی صلح را نشان داده است. فقط کسانی که صلح نمی‌خواهند، نمی‌توانند این را ببینند یا درک کنند.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز در مصاحبه‌ای گفت که غرب به پیشنهاد‌های رئیس جمهور روسیه در مورد معماری جدید امنیتی و حل بحران اوکراین واکنش سازنده‌ای نشان نداده است.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی از این نشست، نوشت: رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیرو‌های خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف می‌کند و وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا