اخبار بین الملل

ادعای «اردان» درباره قوت گرفتن احتمال اقدام نظامی علیه لبنان

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان مدعی شد که احتمال حمله نظامی اسرائیل به لبنان از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که «گیلعاد اردان» نماینده این رژیم در سازمان ملل گفته است که احتمال حمله اقدام نظامی علیه لبنان از هر زمان دیگری از سال ۲۰۰۶ تا کنون بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، اردان همچنین مدعی شده است که اطمینان ندارد سازمان ملل بتواند از این اقدام جلوگیری کند ولی ساز و کارهایی برای بهبود اوضاع در این خصوص وجود دارد.

این اظهارات مقام صهیونیست در حالی است که «نوعام تیبون» فرمانده سابق منطقه شمالی در ارتش رژیم صهیونیستی طی سخنانی اذعان کرد: ارتش ذخیره اسرائیل در مسیر از دست دادن قابلیت‌ها و توان خود است.

وی در مقاله‌ای که در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» منتشر شد، افزود که توانمندی‌های راهبردی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به زیر خط قرمز رسیده و بحران در یگان‌های ویژه، دستگاه اطلاعاتی و حتی نیروی زمینی و یگان‌های زرهی و توپخانه نفوذ کرده است.

«تیبون» ضمن دخیل دانستن اقدامات و رویکرد کابینه نتانیاهو در تشدید بحران، گفت: کابینه نتانیاهو طی شش ماه حکمرانی با انجام اقدامی بی سابقه‌، مأموریت خود را در زمینه تجزیه و فروپاشی ارتش به خوبی انجام داد. اما اگر دولت نتانیاهو اجرای قانون اصلاحات قضائی را متوقف نکند، بحران در ارتش ذخیره به بدنه کل ارتش سرایت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا