اخبار بین الملل

اختلافات در سازمان ملل؛ دستورکار دوحه هنوز نهایی نشده است

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد دستورکار نشست دوحه هنوز نهایی نشده و پس از نهایی شدن ترتیبات مقدماتی، مشارکت یا عدم مشارکت طالبان در این نشست روشن خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری اعلام کرد دستورکار نشست دوحه هنوز نهایی نشده است و پس از نهایی شدن ترتیبات مقدماتی، مشارکت یا عدم مشارکت طالبان در آن روشن خواهد شد.

فرحان حق افزود: در حال حاضر، مشغول بررسی برای انجام مقدمات نشست هستیم. امیدواریم این کار به نتیجه برسد و انتظار داریم نزدیک به تاریخ آغاز نشست بتوانیم ترتیبات را پس از نهایی شدن اعلام کنیم.

اواخر اردیبهشت «رزماری دی‌کارلو» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در سفر به کابل اعلام کرده بود هدف اصلی نشست دوحه عادی‌سازی روابط طالبان با جهان است.

نشست سوم سازمان ملل درباره افغانستان قرار است 30 ژوئن و اول جولای (10 و 11 تیرماه) در دوحه برگزار شود و براساس گزارش‌ها مسائل حقوق بشری در دستورکار آن جایی ندارد.

با این حال «ریچارد بنت»گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان هفته گذشته در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشری در افغانستان از کشورهای جهان خواست از عادی‌سازی روابط با طالبان و مشروعیت‌بخشی به آن خودداری کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا