اخبار بین الملل

اتهام زنی دوباره آمریکا به کره شمالی در خصوص فروش تسلیحات به روسیه 

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد ضمن تکرار اتهامات واهی علیه کره شمالی مبنی بر فروش و ارسال تسلیحات به روسیه برای جنگ علیه اوکراین مدعی شد پیونگ یانگ با «انتقال غیرقانونی» تسلیحات به روسیه ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وود ادعا کرد که تامین تسلیحات و مهمات «به میزان قابل توجهی» به توانایی روسیه برای هدایت جنگ در اوکراین کمک کرده است. جونا لف، مدیر اجرایی تحقیقات درباره تسلیحات درگیری، مدعی شد که این سازمان شواهد کافی مبنی بر استفاده از موشک‌های بالستیک کره شمالی در اوکراین پیدا کرده است.

با این حال، کره شمالی بار‌ها ادعا‌هایی مبنی بر اینکه پیونگ یانگ تسلیحات در اختیار مسکو قرار می‌دهد را رد کرده و آنها را «پوچ‌ترین پارادوکس» خوانده است.

پیشتر، جان هیل معاون دستیار وزیر دفاع در امور فضایی و دفاع موشکی آمریکا مدعی شد که روسیه احتمالاً در ازای انتقال تسلیحات به مسکو به کره شمالی کمک فناوری کرده است.

طی هفته‌های گذشته با سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کره شمالی، ارتباط و تعاملات این دو کشور بیش از پیش افزایش یافته است. دو طرف توافق نامه‌ای را در مورد مشارکت راهبردی جامع بین کشور‌ها امضا کردند. بر اساس این سند، روسیه و کره شمالی توافق کردند که در صورت تجاوز به یکی از آنها، کمک فوری متقابل ارائه کنند. در صورت بروز چنین تهدیدی، طرفین در مورد اقداماتی برای هماهنگ کردن مواضع و اطمینان از همکاری برای از بین بردن آن توافق خواهند کرد.

مترجم: اعظم پورکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا