اخبار بین الملل

آنتونوف: تصمیم جی۷ درباره دارایی‌های روسیه غیرقانونی است

سفیر روسیه در واشنگتن به غیرقانونی بودن تصمیم رهبران گروه هفت برای استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده مسکو اشاره کرد و گفت: غرب با این اقدام  تمام محدودیت‌های مجاز را زیر پا گذاشته و به معنای واقعی کلمه روسیه را غارت می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «نووستی» که صبح امروز، شنبه، منتشر شده،  ابراز عقیده کرد که تصمیم رهبران گروه هفت (G7) در جریان اجلاس سران آنها در ایتالیا برای انتقال سود حاصله از دارایی‌های مسدود شده روسیه به منظور کمک به کی‌یف، یک اقدام غیرقانونی است.

او گفت: «در اینجا به وضوح یک انگیزه سیاسی وجود دارد: حمایت از رژیم در حال نابودی در کی‌یف، که نسبت به سرنوشت شهروندان عادی اوکراینی که هزاران نفر از آنها در جبهه جان خود را از دست می‌دهند، بی تفاوت است.»

آنتونوف تاکید کرد: «غرب با این اقدام تمامی محدودیت‌های مجاز را زیر پا گذاشته و به معنای واقعی کلمه روسیه را غارت می‌کند. کشورهای غربی به دزدانی تبدیل شده‌اند که دیگر لزومی برای وانمود کردن به پیروی از هنجارها و رفتارهای متمدنانه دست کشیدند. به زبان ساده، آنها  دیگر نه بر اساس قانون بین المللی، بلکه طبق خواسته خود زندگی می‌کنند.»

این دیپلمات افزود: “هفت دزد بزرگ” پول‌هایی متعلق به روسیه که صادقانه در چارچوب همکاری‌های بین المللی به دست آمده است را از این کشور ربوده و آن را به اوکراین قاچاق می‌کنند.

سفیر روسیه همچنین یادآور شد که ایالات متحده یک بار دیگر مرتکب اشتباه بزرگ آبرویی شده که به سیاست مالی و اقتصادی این کشور لطمه زد. او گفت: «چنین سخاوتمندی در ضرر رساندن به روسیه به نفع کی‌یف، لکه‌ای دیگر بر اعتبار مالی و اقتصادی آمریکاست که منجر به کاهش احترام دیگران به این کشور و اعتبار سیستم دلار محور آنها می‌شود.»

روز جمعه از بیانیه نهایی نشست سران G7 در ایتالیا مشخص شد که کشورهای عضو این گشوره تا پایان سال 2024 حدود 50 میلیارد دلار وام به اوکراین ارائه خواهند کرد که از درآمد حاصله از دارایی‌های مسدود شده روسیه بازپرداخت می‌شود. در این بیانیه یادآوری شده که دارایی‌های مستقل روسیه همچنان مسدود باقی خواهند ماند.

در همان روز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در وزارت امور خارجه این کشور تاکید کرد که مسدود کردن دارایی‌های متعلق به روسیه در غرب،دزدی آشکاری است که مسلماً بدون مجازات نخواهد ماند. به گفته وی، کشورهای غربی در حال برداشتن گامی دیگر در جهت نابودی سیستمی هستند که خود پیش از این ایجاد کرده و طی چندین دهه شکوفایی آن را تضمین کرده بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا