اخبار بین الملل

آمریکا نمی‌تواند اسرائیل را مهار کند

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

عاموس هوخشتاین، مشاور ارشد جو بایدن در امور انرژی و سرمایه‌گذاری، ظاهراً به حزب‌الله هشدار داده که تصور اینکه آمریکا می‌تواند در صورت تشدید حملات شبه‌نظامیان، از حمله اسرائیل به لبنان جلوگیری کند، اشتباه است.

اکسیوس به نقل از منابع مطلع در این باره گزارش داد که هوخشتاین در جریان سفر هفته گذشته خود به بیروت از نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان خواست که این پیام را به حسن نصرالله، رهبر حزب الله ارسال کند و افزود که هوخشتاین بر ضرورت مذاکره غیرمستقیم حزب الله با (رژیم) اسرائیل به جای افزایش تنش تاکید کرد. 

این گزارش مدعی است که حزب الله از طریق اشخاص ثالث به ایالات متحده اطلاع داده است که اگرچه خواهان جنگ نیست، اما از توانایی خود برای ضربه زدن به (رژیم) اسرائیل در صورت حمله به لبنان اطمینان دارد.

هوخشتاین قبل از ترک بیروت گفت: «وضعیت جدی است. آنچه رئیس‌جمهور بایدن می‌خواهد انجام دهد این است که از تشدید بیشتر به یک جنگ بزرگتر جلوگیری کند.»

او پیشتر به مقامات لبنانی در مورد حمله بالقوه محدود (رژیم) اسرائیل به حزب الله این کشور هشدار داد.

هوخشتاین ادعا کرد که اگر حزب‌الله به حملات تقریباً روزانه خود به شمال اسرائیل ادامه دهد، این سازمان ممکن است با حمله نیرو‌های اسرائیلی مورد حمایت آمریکا مواجه شود. 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا با نماینده آمریکا دیدار و درباره تنش‌ها بین این رژیم و حزب الله لبنان گفت‌وگو کرد. همچنین آمریکا و فرانسه ادعا می‌کنند در تلاش‌اند درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را پایان دهند. 

این درصورتی است که پیش از این منابع خبری فاش کردند هوخشتاین برای بررسی ابعاد درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله وارد تل‌آویو شده است. با این وجود مقامات آمریکایی ادعا کردند بدنبال درگیری با حزب‌الله نیستند.

با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز جنگ، حزب‌الله در حال نشان دادن قابلیت‌های جدید علیه ارتش رژیم صهیونیستی است؛ به طوری که تل‌آویو مقابله با این تهدید را دشوار می‌داند. حزب‌الله علاوه بر تهدید موشکی و خمپاره‌های ضد زره، استفاده از پهپاد‌های مسلح را نیز تشدید کرده است؛ پهپاد‌هایی که می‌توانند به مرز‌ها نفوذ کرده و به اسرائیلی‌ها تلفات و خسارت وارد کنند.

مترجم: اعظم پورکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا