اخبار اقتصادی

۹۰ درصد از کریدور شمال _ جنوب کشور تکمیل شد

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

معیری گفت: آزاد راه اصفهان _ شیراز با کیفیت ترین و طولانی ترین آزادراه کشور است که ۹۰ درصد از کریدور شمال_ جنوب کشور را تکمیل کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت راهسازی عمران، ساخت این آزادراه ۱۲ سال به طول کشید اکنون با ورود مهندسان و متخصصان ایرانی و صرف هزینه ۸ هزار میلیارد تومانی، طولانی ترین آزادراه کشور به اتمام رسیده در حالی که برآورد هزینه روز ساخت این پروژه ۲۵هزار میلیارد تومان است.

او می گوید: صرفه جویی سالانه این پروژه ۴هزار میلیارد تومان است. با راه‌اندازی این آزادراه ۲ ساعت معادل ۱۳۴ کیلومتر از مسیر قبلی کوتاه‌تر می‌شود و  حدود ۱۳۶ میلیون لیتر صرفه جویی در سوخت دارد.

معیری گفت: مرتفع ترین پل آزادراهی در ابر پروژه شیراز _ اصفهان قرار دارد و اولین پروژه ای است که ۵۰ کیلومتر رویه بتنی در آن استفاده شده است.

در ادامه محمدیان مدیرعامل شرکت نگهداری آزادراه شیراز_ اصفهان گفت: خوش آب وهوا ترین منطقه کشور در این پروژه است که همین امر بر روی گردشگری کشور  اثر بسیار مهمی دارد و حدود  ساخت ۸ مجتمع گردشگری در طول این مسیر برنامه ریزی شده است.

او افزود: آزادراه شیراز- اصفهان اولین آزاد راهی است که بستر هوشمند سازی و اخذ عوارض به صورت الکترونیکی در آن فراهم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا