اخبار اقتصادی

کوروش پرویزیان سرپرست جدید پژوهشکده پولی و بانکی کیست؟

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کوروش پرویزان، با حکم رئیس کل بانک مرکزی به عنوان سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی منصوب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روابط عمومی بانک مرکزی از انتصاب سرپرست جدید پژوهشکده پولی و بانکی خبر داد. کوروش پرویزیان، در مراسم معارفه‌ای که امروز، ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور مدیران بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد، به عنوان سرپرست جدید این پژوهشکده معرفی و منصوب شد.

محمد شیریجیان، سرپرست پیشین پژوهشکده پولی و بانکی، در این جلسه ضمن استقبال از انتصاب پرویزیان گفت: «به طور حتم آقای پرویزیان با اشرافی که در مباحث مختلف دارد، پژوهشکده را بیش از پیش به سوی تعالی هدایت خواهد کرد.»

در ادامه، پرویزیان ضمن اشاره به مرجعیت پژوهشکده پولی و بانکی در نزد بانک مرکزی، اظهار کرد: «این پژوهشکده به دلیل جایگاهش می‌تواند به همراه مؤسسه عالی آموزش بانکداری، اقدامات اثرگذاری را در حوزه پولی و بانکی کشور انجام دهد.»

سوابق سرپرست جدید پژوهشکده پولی و بانکی

پرویزیان، مقطع کارشناسی را در رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه علامه طباطبایی گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته مدیریت سیستم از دانشگاه تهران اخد کرده است. وی سابقه تدریس در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و امام صادق را داشته و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد بوده است.

بررسی سوابق اجرایی پرویزیان نیز نشان می‌دهد که وی علاوه بر مدیرعاملی بانک پارسیان و ریاست کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، حضور به عنوان مدیرعامل در بانک‌های سینا و توسعه صادرات را نیز در کارنامه خود دارد. به علاوه، وی پیش‌تر از اعضای شورای پول و اعتبار بود و به عنوان مشاور رئیس کل بانک مرکزی نیز در این نهاد حضور داشت.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را در «تجارت‌نیوز» دنبال کنید.

سبدگردان آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا