اخبار اقتصادی

کاهش قیمت دام سنگین ادامه دارد / هر کیلو گرم ۱۸۰ هزار تومان

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرنگار مهر، اعیاد قربان و غدیر خم نزدیک است و یکی از آئین‌های این روزها در بین مسلمانان قربانی کردن دام سبک و سنگین است. اهل سنت معمولاً دام سنگین قربانی می‌کنند که در ادامه جواد آزاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دام پروران همگام کشور درباره قیمت دام زنده به مهر گفت: نرخ دام سنگین در هفته جاری نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته و از حدود هر کیلو گرم ۱۹۰ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه به قیمت تمام شده دام در کشور اشاره کرد و افزود: قیمت تمام شده پروار دام برای دامدار به ازای هر کیلو گرم بالای ۲۱۰ هزار تومان است که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

پرداخت مطالبات با تأخیر و چالش نقدینگی

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دام پروران همگام کشور با اشاره به مصوبه نرخ جدید شیر عنوان کرد: هفته گذشته قیمت جدید شیر مصوب شد و هر کیلو گرم شیر خام ۱۸ هزار تومان تعیین گردید.

آزاد اظهار کرد: یکی از مشکلات بخش کشاورزی بحث نقدینگی دامداران برای خرید و تأمین علوفه مورد نیاز دام است چون کارخانه‌های شیر معمولاً نرخ شیر را با تأخیر ۴ تا ۵ ماه پرداخت می‌کنند.

وی توضیح داد: این امر سبب شده دامداران مبادرت به فروش گوساله‌های نر کنند تا بتوانند نقدینگی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

یک هشدار نسبت به امنیت غذایی

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دام پروران همگام کشور در ادامه سخنان خود به افزایش عرضه در پایان تابستان اشاره کرد و گفت: در جلسه امنیت غذایی هشدار دادیم که پایان تابستان عرضه دام افزایش بسیاری خواهد داشت زیرا دامدار بخش دام سنگین ناچار است برای خرید ذرت علوفه‌ای مورد نیاز طول سال خود، دام بیشتری به فروش برساند؛ از سوی دیگر در بخش دام سبک بره‌های پروار شده در نیمه نخست سال به این عرضه نیز اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بازار کالای اساسی برای تنظیم بازار می‌تواند سیاستی که در حوزه گوشت مرغ پیاده می‌کند را در بازار گوشت قرمز نیز اجرا کند. به این ترتیب با ورود به بازار و خرید و منجمد کردن گوشت‌های مازاد، در زمان نیاز به جای واردات از گوشت‌های داخلی استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا