اخبار اقتصادی

کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص اینترنت و فضای مجازی چگونه فکر می‌کنند؟

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

لینک کوتاه کپی شد

هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری نظرات مختلفی در مورد فضای مجازی مطرح می‌کنند؛ در این ویدئو به شکل خلاصه به نوع نگاه آنها در خصوص اینترنت و فضای مجازی پرداخته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، اینترنت و فضای مجازی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاندیداهای ریاست جمهوری به آن پرداخته‌اند؛ که موضع هر کدام به شرح زیر است:

جلیلی: برخی مصادیق مثل حجاب و فیلترینگ، پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی. عرصه فضای مجازی ابعاد مختلف دارد و با زندگی مردم عجین شده است. در فضای مجازی هم آسیب وجود دارد ولی باید مسئولیت‌پذیری ایجاد کرد نه محدودیت. اگر مسئولیت‌پذیری ایجاد شد، ضایعات آن به حداقل می‌رسد و فرصت آن بیشتر می‌شود. مفهوم مسئولیت‌پذیری مبنای عمیق فرهنگی است و باید باور داشته باشیم.

زاکانی: با فضای مجازی موافقم و آن را یک موهبت بزرگ الهی می‌دانم که به دست انسان مهیا شده است، اما در خصوص نقاطی که به سلامت اخلاقی نوجوانان و امنیت خانواده‌ها هجوم می‌برد، حتماً دقت می‌کنم…. نکته دیگر اپلیکیشن‌های موجود در فضای مجازی است که داخلی‌ها را تقویت می‌کند و خارجی‌ها را هم ملزم می‌کنند که به داخل کشور بیایند و با قواعد کشور کار کنند.

قاضی زاده هاشمی: مردم باید نمایندگان دولت در فضای مجازی شوند. از موضع تدافعی در اینترنت باید خارج شد. ایران باید از جمله تولیدکننده های اینترنت در جهان شود. دانش فنی برای رسیدن به حکمرانی اینترنت ایران در جهان وجود دارد. به یک اینترنت سریع، آسان و سالم در کشور نیاز داریم.

قالیباف: شفاف بگویم باید حتما حضور قدرتمندانه‌ای در فضای مجازی داشته باشیم وگرنه حتما ولنگاری خواهد بود. یکی از پایتخت‌های کشور‌های اسکاندیناوی داشتم بچه تا زیر ۱۸ سال اگر در فضای مجازی باشد پدرش حق دارد تمام فعالیت‌هایش را کنترل کند پس نباید مانع حکمرانی شویم.

پزشکیان: استارت آپ‌ها می‌توانستند کیک اقتصاد ما را بزرگ کنند، اما ما با آن‌ها چه کردیم؟ اینترنت را فیلتر کردیم.مهاجرت را در استعدادهای مغزی بسترش را فراهم کردیم که از ایران بروند. نسبت به موج مهاجرت نخبگانشان بی تفاوت بودیم برای سرمایه گذاری خارجی مانع تراشیدیم  و در کل بجای تسهیل، کسب و کار‌ها و مردم را آزار دادیم . اگر اجازه رشد میدادیم الان اینجا نبودیم. دولت من این کار‌ها را نخواهد کرد.

پور محمدی: در حوزه اجتماعی، اینترنت موضوعی جدی برای من است. امروز اینترنت مانند آب است برای زندگی.  این فیلترینگ در شان این مردم بزرگ نیست، در انتخاب وزیر ارتباطات بسیار با دقت و وسواس عمل خواهم کرد.

در این ویدئو نیز به طور خلاصه به نگاه هر کدام پرداخته‌ایم.

 

برای مشاهده اخبار حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز را بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا