اخبار اقتصادی

پایان بورس امروز 26 خرداد 1403/ ریزش 89 درصد از سهم‌های بازار

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز در حالی رقم خورد که 89 درصد از نمادهای بازار سهام منفی شدند و ارزش صفوف فروش از هزار و 200 میلیارد تومان هم گذشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، پایان بورس امروز در حالی رقم خورد که ارزش صفوف خرید تنها 271 میلیارد تومان بود، اما ارزش صفوف فروش از 1200 میلیارد تومان هم عبور کرده بود.

امروز هم محدودیت دو درصدی دامنه نوسان برای قیمت سهام و محدودیت چهار درصدی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری برقرار بود و به نظر می‌رسد تا زمان انتخابات ادامه داشته باشد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که این محدودیت، نفس بازار سهام را گرفته و پالس منفی به معامله‌گران ارسال می‌کند. با این حال، برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که به دلیل ابهام در فضای سیاسی کشور و بلاتکلیفی دولت، بهتر است سازمان بورس با این محدودیت از ارزش دارایی سهامداران مراقبت کند.

بورس

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با ریزش 14 هزار و 239 واحدی، بالغ بر 0.69 درصد کاهش یافت و به سطح دو میلیون و 61 هزار و 480 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز امروز با افت سه هزار و 305 واحدی، معادل 0.49 درصد پایین رفت و در سطح 669 هزار و 673 واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در پایان معاملات امروز 5.1 میلیارد برگه سهم شد و ارزش معاملات این بخش نیز به دو هزار و 141 میلیارد تومان رسید.

تراز پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، حق تقدم‌ها و صندوق‌های سهامی امروز هم منفی بود و به 562 میلیارد تومان رسید. صندوق‌های درآمد ثابت هم با خروج 96 میلیارد تومان پول حقیقی مواجه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا