اخبار اقتصادی

هنر «فاخر، دینی و متعهد» را حمایت می‌کنیم

خبرگزاری خبرآنلاین

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: علامه حسن زاده (ره) نقل می‌کنند که اهل بیت (ع) حجت خدا بر مخلوقات هستند و حضرت زهرا (س) حجت خدا بر اهل بیت (ع)، پس این موضوع وظیفه ما را در قبال ایشان سنگین تر کرده و باید با الگو قرار دادن راه و منش آن حضرت به شیوه ای هنرمندانه مکارم اخلاقی و سیره عملی حضرت را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

وی افزود: در بعد فعالیت‌های تخصصی اداره ارشاد سیاست ما در دوره جدید این است که تا حد ممکن رخدادهای فرهنگی هنری را به صورت خیابانی برگزار کنیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: البته این به معنای غفلت از نگارخانه‌ها و پلاتوها نیست بلکه بدان معنی است که ضمن انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری تخصصی، قصد داریم تا هنر را به میان مردم ببریم.

وی گفت: با همین هدف قصد داریم تا به منظور افزایش امید و نشاط در جامعه، نمایشگاه‌های هنری و برنامه‌های متنوع فرهنگی را با رعایت ملزومات، زیر برف و باران برگزار کنیم که جلوه ای ویژه در شهر خواهد داشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید سیاست گذاری های فرهنگی ما متناسب با چارچوب ارزشی های نظام تعریف شود.

وی افزود: حتی در زمان طاغوت علیه اللعنه نیز توجه به هنرهای دینی را داشته‌ایم پس همانطور که مکرر گفته ام با مفاهیم پوچی همچون هنر برای هنر مشکل داریم و به جای آن به دنبال هنر فاخر، هنر دینی و هنر متعهد هستیم.

جلالی تصریح کرد: هنری که عناد با نظام نداشته باشد را بر اساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود حمایت می کنیم اما بی پرده می گوییم که اولویت ما هنر متعالی است و همانطور که قبلاً نیز گفته ام هنر متعالی صرفا هنر دینی نیست بلکه آن هنری است که رذیله های اخلاقی در جامعه را نشانه گرفته است و به دنبال اصلاح گری است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان ضرورت تکریم هنرمندان استان گفت: ما به دنبال حذف هیچ هنرمندی نیستیم و از همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت خواهیم کرد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همکاران اداره کل گفت: باید با اصلاح رویه‌ها به دنبال بهبود فرآیند های کاری، افزایش راندمان و بهره وری سازمان باشیم و این مهم جز با برنامه ریزی و زمان بندی میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال توزیع عادلانه امکانات فرهنگی هنری هستیم و توجه به شهرستان ها را در دستور کار خود قرار داده ایم و قول هایی نیز از حیث اعتباری گرفته ایم که امید داریم با جذب اعتبارات و پیگیری رؤسای شهرستانی در جذب منابع شهرستانی اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان ها رخ دهد.

جلالی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جایگاه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن گفت: مدیریت در حکومت علوی یعنی نوکری مردم و وظیفه ما این است که با هنرمندان وقت بگذرانیم و پای درد و دل هایشان بنشینیم، لذا در هیچ شهرستانی نباید هنرمند قهر کرده ای داشته باشیم ضروری است که تکریم آن‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا