اخبار اقتصادی

هاشمی ترور شد

تجارت نیوز

ایشان در داخل منزل، توسط ضاربین فرقان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه شکم و کبد مجروح شد.

همزمان با چهارم خرداد ماه، سالروز سوءقصد نافرجام به آیت الله هاشمی رفسنجانی به دست عوامل گروهک تر،و،ریستی فر،قان در سال ١٣۵٨ عصر دیروز جمعه،بیش از ۷۰ نفر از اعضای موسسه شهید پالیزوانی، با حضور در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی و برگزاری مراسم تجلیل، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

در این مراسم که سرکار خانم عفت مرعشی، همسر آیت الله هاشمی، کسی که بیشترین نقش را در نافرجام گذاشتن توطئه تر،و،ر داشت، مهندس محسن هاشمی و سرکار خانم دکتر فاطمه هاشمی به عنوان میزبان حضور داشتند،ابتدا این گروه ٧٠ نفره، ضمن دیدار با همسر آیت الله هاشمی و قرائت فاتحه، از فداکاری، صبر و شکیبایی این بانو در طول حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی و پس از آن، تجلیل و قدردانی کردند.سپس مهندس محسن هاشمی و سرکار خانم فاطمه هاشمی، برای گروه مردان و خانم‌های حاظر در مراسم در بازدید از قسمت‌های مختلف خانه موزه، توضیحاتی ارائه کردند.

در ادامه، در سالن اجتماع خانه موزه، فیلم ترور آیت الله هاشمی و نقل چگونگی این حادثه توسط خود ایشان در بیمارستان به نمایش درآمد و پس از آن مهندس محسن و دکتر فاطمه هاشمی به ذکر جزئیات بیشتری از روز حادثه پرداختند و به سوالات حاظران پاسخ دادند.

محسن هاشمی در سخنانش، ضمن تسلیت شهادت حجت‌ الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهانش ، با تشریح روند تبدیل منزل آیت الله هاشمی به خانه موزه ، به حادثه ترور آیت الله هاشمی در چهارم خرداد سال ۱۳۵۸ توسط عاملین گروه فرقان اشاره کرد و گفت :ایشان در داخل منزل، توسط ضاربین فرقان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه شکم و کبد مجروح شد.

 وی در پاسخ به سوالات حاضرین در جلسه در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و مشی سیاسی آیت الله هاشمی گفت: ایشان اهل مطالعه، برنامه‌ریزی و عملگرایی و مبنای ایشان در طول زندگی و کشورداری نیز، اعتدال، توسعه همه جانبه و پایدار، ایجاد رفاه در کشور و آبادی دنیا و آخرت مردم بود .

محسن هاشمی با اشاره به سوابق صنعت موشکی در زمان جنگ تحمیلی و ساخت و پیشرفت آن افزود:از جمله افراد کلیدی و موثر در پیگیری، ساخت و پیشرفت صنایع موشکی بویژه در دوران دفاع مقدس که کشور از این لحاظ کاملا بی دفاع بود، شحص آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

خانم فاطمه هاشمی نیز با توجه به حضورش در منزل هنگام تر،و،ر، به ذکر خاطره و جزئیات این حادثه پرداخت و به سایر سوالات حاظران در مراسم پاسخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا