اخبار اقتصادی

مصرف برق امروز به ۶۵ هزار مگاوات خواهد رسید

تجارت نیوز

مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور پیش‌بینی کرد: تقاضای مصرف برق در پی افزایش چند درجه‌ای دما در سراسر کشور، امروز (شنبه) به ۶۵ هزار مگاوات برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، افزایش این میزان مصرف برق در حالی خواهد بود که هنوز به نیمه خرداد نرسیده و به دوره اوج بار تابستان وارد نشده‌ایم.

باتوجه‌به پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی که حاکی از آن است که سال ۲۰۲۴ گرم‌ترین سال جهان خواهد بود، ایران نیز که در اقلیم گرم خشک کره زمین واقع شده به‌طور قطع زودتر وارد فصل گرما شده که عبور از این دوره گرم بدون مشکل در تامین انرژی پایدار برای همه، نیازمند همراهی عموم مشترکان با صنعت برق کشور است.

به همین منظور مردم می‌توانند با مشارکت در پویش «با انرژی»، ضمن کسب اطلاعات درباره راهکارهای مدیریت مصرف برق و به‌کار بستن آنها به‌ویژه در فصل تابستان در راه کمک به صنعت برق در راه تامین برق پایدار برای همه مشترکان خانگی از جوایز ارزنده آن نیز نظیر ۳۰۰ خودرو اتوماتیک داخلی، لوازم‌خانگی، لوازم الکترونیک نظیر تبلت بهره‌مند شوند.

شب گذشته مدیرعامل توانیر در این باره گفت: امسال نیز برای همراهی مشترکان پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شده که علاوه بر پاداش‌های سال گذشته جوایز دیگری تعیین شده است و به قید قرعه مشترکان خوش مصرف اهدا خواهد شد.

«مصطفی رجبی مشهدی» ادامه داد: همچنین ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی مانند دنا، ۲۰۷ و تارا نیز پیش‌بینی شده که مشترکان می‌توانند با کسب و جمع‌آوری امتیاز از محل کاهش مصرف برق، در قرعه کشی این محصولات نیز شرکت کنند.

وی گفت: هموطنان می‌توانند با نصب نرم افزار کاربردی «با انرژی» روی گوشی‌های هوشمند خود از روش‌هایی که برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده استفاده کنند و از امتیازهای تعریف شده برخوردار و ضمن حفظ رفاه با کاهش مصرف از این جوایز بهره‌مند شوند.

سخنگوی صنعت برق همچنین یادآور شد: در این نرم افزار، شبیه‌سازی طراحی شده است که مشترکان می‌توانند با ثبت وسایل برقی خود، میزان مصرف را به طور تقریبی تخمین بزنند.

رجبی مشهدی بیان کرد: مشترکان با کاهش مصرف ۱۰ درصدی می‌توانند امتیاز دریافت کنند و با استمرار در کسب امتیاز، شانس خود را برای دریافت جوایز بیشتر و بزرگ‌تر افزایش دهند.

منبع :

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا