اخبار اقتصادی

مسیر قدم به قدم ترید ارزهای دیجیتال + معرفی بهترین برنامه‌های ترید

تجارت نیوز

به طور کلی برای  برای شروع می توانید برنامه ترید ارز دیجیتال اوکی اکسچنج را که یک صرافی ایرانی و معتبر است، دانلود نمایید و در ادامه آموزش های لازم را فرا گیرید.

در ادامه این مقاله هر آنچه در رابطه با معامله و ترید ارز دیجیتال باید بدانید آموزش خواهیم داد.

بازارهای ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

بازار ارزهای دیجیتال یک شبکه غیرمتمرکز است، به این معنی که به جای یک سرور مرکزی، از طریق یک سیستم بررسی تراکنش‌های همتا به همتا عمل می‌کند.

زمانی که ارزهای دیجیتال معامله می شوند، تراکنش ها از طریق فرآیندی به نام «ماینینگ» به بلاکچین (Blockchain)، یک دفتر کل مشترک که داده ها را ثبت می کند، اضافه می شوند.

عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال

بازارهای ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا حرکت می کنند. با این حال، از آنجایی که آنها غیرمتمرکز هستند، تمایل دارند از بسیاری از نگرانی های اقتصادی و سیاسی که بر ارزهای سنتی تأثیر می گذارد، دور بمانند.

در حالی که هنوز ابهامات زیادی در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد، عوامل زیر می توانند تأثیر قابل توجهی بر قیمت آنها داشته باشند:

عرضه: تعداد کل رمزارزها و نرخی که با آن معامله میشوند.

سرمایه گذاری در بازار: ارزش تمام ارزهای موجود

مطبوعات: نحوه نمایش ارز دیجیتال در رسانه ها و میزان پوشش آن

یکپارچه سازی: مقداری که ارز دیجیتال به راحتی در زیرساخت های موجود مانند سیستم های پرداخت الکترونیک ادغام می شود.

رویدادهای کلیدی: رویدادهای مهم مانند به‌روزرسانی‌های نظارتی، نقض‌های امنیتی و شکست‌های اقتصادی

نحوه معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در ادامه راهنمای گام به گام برای نحوه معاملات رمزارزها در اختیار شما خواهد بود.

1. یک حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال ایجاد کنید

اکثر معامله گران ارزهای دیجیتال از طریق صرافی خرید و فروش می کنند. شما باید ابتدا یک صرافی ارز دیجیتال معتبر را انتخاب نمایید و ثبت نام کنید.

هر پلتفرم مجموعه ای از ویژگی ها، خدمات و هزینه های خاص خود را دارد. انتخاب یک پلتفرم به ایجاد تعادل در مواردی مانند هزینه و دسترسی بستگی دارد. 

بعد از انتخاب صرافی مورد نظر بایستی اپلیکیشن و برنامه ترید ارز دیجیتال مربوط به آن صرافی را دانلود کنید تا بتوانید دسترسی بهتری به امکانات و قابلیت های صرافی مورد نظر داشته باشید.

هنگامی که یک معامله گر انتخاب کرد که از کدام صرافی می خواهد استفاده کند، باید یک حساب کاربری ایجاد کند. این شامل به اشتراک گذاری برخی از اطلاعات اولیه شخصی و گذراندن برخی از بررسی های ساده برای تأیید هویت شما است.

این احراز هویت ممکن است به معنای آپلود یک عکس از یک مدرک هویتی رسمی مانند گذرنامه یا دنبال کردن یک سری دستورات در مقابل وب‌کم یا دوربین تلفن هوشمند باشد.

2. حساب خود را شارژ کنید

قبل از اینکه کاربر بتواند معامله خود را شروع کند، ابتدا باید حساب خود را با مقداری ارز فیات شارژ کند. فیات وجه رایج کشور است که در ایران شما باید به ریال حساب خود را شارژ کنید.

توجه داشته باشید که صرافی های خارجی ریال قبول نمیکنند و شما باید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده نمایید.

در برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال اوکی اکسچنج تنها با ده هزار تومان می توانید حساب خود را شارژ کنید. 

3. یک ارز دیجیتال را برای معامله انتخاب کنید

کاربران می توانند به صفحه دارایی مورد نظر خود در وب سایت یا برنامه ترید ارز دیجیتال صرافی مراجعه کنند. برای معامله‌گران احتمالی که هنوز نمی‌دانند چه دارایی‌هایی را می‌خواهند معامله کنند، اوکی اکسچنج لیستی از پرسودترین ارزها و ارزهایی که بیشترین ضرر را در 24 ساعت اخیر داشته اند به اشتراک می گذارد.

4. یک استراتژی معاملاتی ایجاد کنید

چندین روش مختلف برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد. از جمله استراتژی های معامله می توان به معاملات فیوچرز، مارجین، اسپات و … اشاره کرد.

همچنین شما می توانید مقدار سود و ضرر را برای بسته شدن معامله انتخاب نمایید.

5. معامله را آغاز کنید

هنگامی که کاربر انتخاب کرد که کدام دارایی را معامله و از کدام استراتژی معاملاتی استفاده کند، سپس می تواند به صفحه مربوطه در وب سایت یا برنامه صرافی خود رفته و سپس معاملات را اجرا کند.

6. ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال

در حالی که بسیاری از صرافی‌ها، کیف پول‌های دیجیتال داخلی را ارائه می‌کنند، برخی از سرمایه‌گذاران کنترل بیشتری را بر کلیدهای عمومی و خصوصی مورد استفاده خود ترجیح می‌دهند. 

شما می توانید دارایی خود را هم در کیف پول صرافی و هم در ولت مورداستفاده خود انتقال دهید.

دو نوع اصلی وجود دارد:

کیف‌پول‌های نرم افزاری برنامه‌های آنلاین مناسبی هستند که کلیدهای عمومی و خصوصی ذخیره می‌کنند. با این حال، آنها بیشتر در معرض هک هستند. 

کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری دستگاه‌های آفلاینی هستند، مانند درایو USB، که سطوح بالاتری از امنیت را ارائه می‌کنند. هکرها نمی توانند به راحتی به کلیدهای ذخیره شده در کیف پول سرد دسترسی پیدا کنند زیرا کیف پول به اینترنت متصل نیست.

با این حال، نقطه ضعف این است که اگر شخصی کدهای دسترسی به کیف پول سرد خود را گم کند، خدمات مشتری محدودی برای کمک به او جهت دسترسی مجدد وجود دارد.

بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال کدامند؟

در این بخش با بهترین نرم افزارهای معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنا می شویم.

1.اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی اوکی اکسچنج

در این نرم افزار میتوانید اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال داشته باشید و از امکاناتی مانند پشتیبانی 24 ساعته، امنیت بالا و تنوع رمزارزها بهره مند شوید.

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج از سال 96 کار خود را در بازار رمزارزها آغاز کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی شناخته میشود.

2. برنامه تریدینگ ویو (Trading View)

در این نرم افزار میتوانید قیمت ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه ای مشاهده کنید و نمودار تغییرات قیمتی را رصد کنید.

همچنین برنامه تریدینگ ویو، دارای ابزار بسیار کاربردی برای تحلیل تکنیکال قیمت ارزهای دیجیتال است و میتوانید با استفاده از قیمت رمزارزها را تا حد منطقی ای پیش بینی کنید.

3. نرم افزار تراست ولت (Trust wallet)

تراست ولت یکی از معتبر ترین کیف پول های نرم افزاری ارزهای دیجیتال است که قابلیت های بسیاری نیز دارد. شما میتوانید در برنامه کیف پول تراست ولت، اقدام به معامله رمزارزها در صرافی های غیر متمرکز داشته باشید.

 

141

جمع بندی

زمانی که قصد فروش و خرید ارزهای دیجیتال را در صرافی دارید، باید یک حساب صرافی ایجاد کنید، ارزش کامل دارایی را بسنجید، سپس برای خرید یا فروش اقدام نمایید.

استفاده از برنامه ترید ارز دیجیتال صرافی معتبر با خدمات عالی باعث سرعت شما در معاملات حرفه ای میشود.

از این رو در انتخاب پلتفرم انتخابی خود دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا