اخبار اقتصادی

قیمت خانه در منطقه سهروردی / با چه بودجه‌ای می‌توان در سهروردی آپارتمان اجاره کرد؟

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

«سهروردی» یکی از محلات منطقه 7 تهران است که هرساله متقاضیان زیادی برای خرید و اجاره مسکن دارد. بررسی آگهی‌های مربوط به خرید و اجاره خانه حاکی از آن است که برای خرید خانه در منطقه سهروردی باید حداقل بودجه‌ای حدود سه میلیارد تومان در نظر داشت. همچنین با دارا بودن رهنی معادل 100 میلیون تومان نیز باید اجاره‌ای بین 13 تا 18 میلیون تومان پرداخت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهروردی یکی از محله‌های منطقه 7 شهرداری تهران است که از محدوده پل سیدخندان آغاز و به خیابان بهار شیراز منتهی می‌شود. بخش شمالی محله سهروردی غالباً مسکونی است و بخش جنوبی آن بیشتر کاربرد اداری دارد. اما اکنون برای خرید یا اجاره خانه در سهروردی چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در محله سهروردی

90

بررسی آگهی‌های مربوط به فروش خانه در محله سهروردی نشان می‌دهد با بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان می‌توان در این محله آپارتمانی کوچک‌متراژ خریداری کرد. برای مثال اکنون برای خرید آپارتمانی 51 متری در محدوده معلم که ساخت آن به سال 1380 بازمی‌گردد، بودجه‌ای معادل سه میلیارد و 100 میلیون تومان نیاز است. همچنین مالک آپارتمانی 48 متری در مطهری که سال 1375 ساخته شده، واحد خود را سه میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

بودجه بین چهار تا پنج میلیارد تومان به خریداران این امکان را می‌دهد که خانه‌های با متراژ 60 تا 70 متر در سبد خرید خود داشته باشند. اکنون آپارتمانی 65 متری و 18 ساله در محدوده شریعتی چهار میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

متقاضیان برای خرید آپارتمان‌هایی با متراژ بالای 100 متر در سهروردی باید حداقل بودجه‌ای معادل 6 میلیارد تومان در نظر داشته باشند. در این بین خریداران برای خرید آپارتمان نوساز در این محله نیز باید کف چهار میلیارد تومان در نظر داشته باشند. برای مثال اکنون آپارتمانی 47 متری و کلیدنخورده در خیابان اقلیمی چهار میلیارد و 230 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت اجاره آپارتمان در سهروردی

94

بررسی آگهی‌های اجاره مسکن در محله سهروردی حاکی از آن است که اگر متقاضیان، رهنی معادل 100 میلیون داشته باشند، ملزم هستند حداقل اجاره‌ای معادل 13 میلیون تومان پرداخت کنند. همچنین اجاره یک سوئیت قدیمی نیز در این منطقه مستلزم پرداخت رهنی 100 میلیون تومانی و اجاره‌بهایی معادل 18 میلیون تومان است.

رهنی 200 میلیون تومانی نیز این امکان را فراهم می‌کند که مستاجران حداقل اجاره‌ای 13 میلیون تومانی پرداخت کنند. اکنون مالک آپارتمانی 85 متری که ساخت آن به سال 1382 بازمی‌گردد برای واحد خود رهنی معادل 200 میلیون تومان و اجاره‌ای 13 میلیون تومانی در نظر گرفته است. این آپارتمان در محدوده بهار شیراز واقع شده است.

اگر متقاضیان رهنی معادل 300 میلیون تومان داشته باشند می‌توانند با اجاره ماهانه 9 میلیون تومان واحدی کوچک‌متراژ در سهروردی اجاره کنند. داشتن رهنی معادل 400 میلیون تومان و پرداخت اجاره‌ای بالاتر از 20 میلیون تومان به مستاجران این امکان را می‌دهد تا آپارتمانی بالاتر از 100 در محله سهروردی اجاره کنند. برای رهن کامل آپارتمان نیز در این محله باید کف حدود 500 میلیون تومان را در نظر داشت.

سبدگردان آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا