اخبار اقتصادی

قیمت خانه در سمنان/ برای خرید آپارتمان در سمنان چقدر بودجه لازم است؟

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

گزارش مرکز آمار ایران از تورم مسکن در استان‌ها از بهار سال ۱۴۰۰ تا بهار سال ۱۴۰۲ بیانگر آن است که استان سمنان پس از بوشهر بیشترین افزایش قیمت مسکن را تجربه کرده است. اما اکنون برای خرید خانه در مرکز این استان چقدر باید هزینه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سمنان یکی از استان‌های مرکزی ایران است که طی دو سال اخیر رشد چشمگیری را در حوزه قیمت مسکن تجربه کرده است.

مرکز آمار ایران در گزارشی که فروردین‌ماه امسال منتشر کرد، آماری از تورم مسکن به تفکیک استان‌ها از بهار سال ۱۴۰۰ تا بهار سال ۱۴۰۲ را به تصویر کشید. بر اساس این گزارش، استان سمنان طی این بازه پس از بوشهر بیشترین تورم مسکن را پشت سر گذاشته و با افزایش قیمتی معادل 240 درصد مواجه بوده است. اما اکنون برای خرید آپارتمان در شهر سمنان چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خانه در سمنان

114

بررسی آگهی‌های مربوط به فروش مسکن در شهر سمنان نشان می‌دهد، هنوز با بودجه بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌توان در این شهر خانه خرید. برای مثال اکنون یک خانه 60 متری در محدوده بلوار سعدی که ساخت آن به سال 1388 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 350 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

متقاضیان با داشتن بودجه بین دو میلیارد تا سه میلیارد تومان این امکان را پیدا می‌کنند که خانه‌هایی با متراژ بالاتر از 70 متر بخرند. اکنون قیمت یک خانه 78 متری و 15 ساله که در محدوده خیابان رسالت واقع شده، دو میلیارد و 80 میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین یک واحد 89 متری در خیابان فجر که ۱ ۱ سال از عمر آن می‌گذرد، دو میلیارد و 400 میلیون تومان تعیین قیمت شده است. متقاضیان با بودجه بین سه میلیارد تا چهار میلیارد تومان می‌توانند گزینه‌های بیشتری با متراژ بالاتر از 100 متر در سبد خرید خود داشته باشند.

برای مثال مالک آپارتمانی 118 متری و نوساز در خیابان بعثت واحد خود را سه میلیارد و 350 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

سبدگردان آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا