اخبار اقتصادی

عرضه اولیه ۱۰ هزار میلیارد ریالی اوراق سلف موازی استاندارد متانول پتروشیمی بوشهر

تجارت نیوز

نخستین تامین مالی از مسیر بورس انرژی ایران در سال جدید با عرضه اولیه ۱۰ هزار میلیارد ریالی اوراق سلف موازی استاندارد متانول پتروشیمی بوشهر رقم می‌خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در نخستین هفته از اردیبهشت‌ماه بازار مشتقه بورس انرژی میزبان عرضه اوراق سلف موازی استاندار متانول پتروشیمی بوشهر خواهد بود که عرضه آن از دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

بر این اساس 75 هزار و 595 قرارداد با قیمت پایه 132 میلیون و 283 هزار و 200 ریال در نماد “سمتا051″از روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه برای نخستین بار توسط کارگزاری آرمون بورس در بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه می‌شود و سقف حجم هر سفارش برابر با 600  قرارداد در نظر گرفته شده است. 

عرضه این اوراق حداکثر 3 روز کاری ادامه خواهد یافت ضمن آنکه معاملات ثانویه این اوراق نیز حداکثر 10 روز پس از پایان دوره عرضه اولیه آغاز می‌شود و تامین سرمایه دماوند متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق است.

سررسید این قراردها برابر 2 سال بعد یعنی سوم اردیبهشت سال 1405 تعیین شده و تا آن زمان این اوراق قابل معامله در بازار مشتقه بورس انرژی ایران است.

شایان ذکر است 383 هزار و 252 قرارداد سلف موازی استاندارد پتروشیمی بوشهر به ارزش 45 هزار میلیارد ریال در تاریخ 23 دیماه 1402 در بورس انرژی ایران پذیرش شد که از این میزان 125 هزار و 812 قرارداد در در روزهای پایانی دیماه سال گذشته عرضه شده و معاملات ثانویه آن در نماد “سمتا041” در جریان است.

منبع :

بورس انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا