اخبار اقتصادی

عدم نصب آسانسور در فاز ۸ پردیس/مدیرعامل شرکت صفه: تا خرداد نصب می‌شود

تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز،‌  فاز ۸ شهر پردیس، یکی از جدیدترین و پر جمعیت‌ترین مناطق این شهر جوان است. فاز ۸، در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر تهران واقع شده و از سمت جنوب آزاد راه تهران- پردیس به مساحت گسترده‌ای از خاک‌های حاشیه شهر تبدیل شده است. این فاز به دلیل نزدیکی به تهران و داشتن امکانات شهری برجسته، جذابیت بالایی برای خرید واحد مسکونی دارد.

اولین واحدهای مسکونی فاز ۸ پردیس (۱۰۰۰ واحد)، کلانتری، یک مسجد، یک بوستان و ۴ کیلومتر فضای سبز در ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۹۵ افتتا ح شد و سکونت در این فاز آغاز شد. البته ورودی جدی جمعیت به این فاز از سال ۱۳۹۷ با افزایش تحویل واحدها و فراهم شدن زیرساخت های شهری صورت گرفت.

تعداد واحدهای مسکن مهر این فاز ۲۸۷۳۳ واحد است که توسط چندین شرکت پیمانکار شرکت عمران اجرا شده است. افق جمعیت این فاز ۱۲۰ هزار نفر می باشد که با ساختار مناسب شهری این فاز، به یک منطقه مناسب شهری تبدیل شده است. چرا که ساختمان های کم واحد و ۳ تا ۵ طبقه هستند(هر طبقه ۲ واحد) و تمامی واحدها، پارکینگ مسقف دارند.

اما این روزها برخی از متقاضیان این فاز با ارسال نامه ای اعتراضی نسبت به عدم نصب آسانسور بعد از سال ها نارضایتی خود را در ایجاد مشکلات ابراز کرده اند.

    برخی از ساکنان حاضر در طبقات فوقانی بلوک نیز دچار کهولت سن بوده و معذوریت تردد از طریق راه پله دارند. اما با گذشت دو سال همچنان آسانسور بلوک نصب نشده است و ساکنان ساختمان دچار مشکلات جدید برای تردد هستند

در این نامه برخی از متقاضیان متذکر شده اند که واحدهای بلوک ۱۴ پروژه «صفه» در فاز ۸ شهر جدید پردیس در سال ۱۴۰۱ در حالی که مشاعات ساختمان هنوز تکمیل نشده بود به مالکان مسکن مهر تحویل شد و مالکان پس از تکمیل واحدها اقدام به سکونت کردند. در حال حاضر این بلوک ۱۰ واحدی دارای ۷ ساکن است که برخی از ساکنان حاضر در طبقات فوقانی بلوک نیز دچار کهولت سن بوده و معذوریت تردد از طریق راه پله دارند. اما با گذشت دو سال همچنان آسانسور بلوک نصب نشده است و ساکنان ساختمان دچار مشکلات جدید برای تردد هستند.

در این نامه متقاضیان مسکن مهر مدعی هستند که سال گذشته اعلام شد شرکت عمران پردیس با صدور یک فقره چک ۱۸۰ میلیون تومانی برای پیمانکار آسانسور اقدام به رفع مشکل برای ۴ بلوک فاقد آسانسور پروژه صفه کرده است. اما پیمانکار آسانسور با این عنوان که اتاقک آسانسور هنوز بنایی نشده و این کار هم وظیفه او نیست از انجام کار طفره می رود. متاسفانه ادامه این روند، یعنی گذر زمان و ورود به سال جدید و افزایش هزینه ها منجر به خودداری مجدد پیمانکار از انجام کار می‌شود.

این متقاضیان معتقد هستند که بنایی اتاقک آسانسور نیز بیش از ۴۰ میلیون تومان بر اساس برآوردها هزینه دارد که اغلب ساکنان به دلیل عدم استطاعت مالی از پرداخت حق السهم لازم خودداری می کنند و البته تکمیل مشاعات از تعهدات پیمانکار است که گفته می شود به دلیل عدم پرداخت اعتبار لازم تا کنون انجام نشده است.

    برای فاز ۸ پردیس در پروژه «صفه» ۳۰ آسانسور قرار بود نصب شود که ۲۷ آسانسور نصب و ۳ آسانسور بنا به دلایلی باقی مانده است

نژادرحیم در پاسخ به این پرسش که برخی از متقاضیان مسکن مهر در فاز ۸ پردیس معتقد هستند که علیرغم اینکه شرکت عمران مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان را بابت نصب آسانسور پرداخت کرده است این شرکت اقدام به نصب آسانسور نمی کند؟ گفت: برای فاز ۸ پردیس در پروژه «صفه» ۳۰ آسانسور قرار بود نصب شود که ۲۷ آسانسور نصب و ۳ آسانسور بنا به دلایلی باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت صفه از دوران مدیریت هدایت مدیر عامل اسبق شرکت عمران پردیس ۷ میلیارد تومان طلبکار است ادامه داد: بابت نصب این ۳ آسانسور نیز قرار است پیمانکار مربوطه اقدامات لازم را انجام دهد.

نژادرحیم در پاسخ به این پرسش که آیا متقاضیان مسکن مهر فاز ۸ پردیس می توانند امیدوار باشند که بزودی این ۳ آسانسور با بنایی مورد نیاز و نصب شود؟ گفت: تلاش ما این است که هر چه زودتر این اقدام صورت بگیرد اما به نظر می رسد این مشکل تا ابتدای خرداد ماه امسال برطرف شود. به هر حال هر طور که شده به محض اینکه منابع مالی به دست ما برسد این مهم را انجام دهیم.

    هزینه هر آسانسور ۴۰۰ میلیون تومان است البته این مبلغ به دلیل اینکه مربوط به گذشته است این عدد است چرا که هزینه هر آسانسور ۸۰۰ میلیون تومان است

او در پاسخ به این پرسش که هزینه نصب هر آسانسور چقدر است؟ ادامه داد: هزینه هر آسانسور ۴۰۰ میلیون تومان است البته این مبلغ به دلیل اینکه مربوط به گذشته است این عدد است چرا که هزینه هر آسانسور ۸۰۰ میلیون تومان است. 

منبع :

بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا