اخبار اقتصادی

صادرات مرغ به ۶ هزار و ۳۰۰ تن رسید

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

محمدعلی کمالی سروستانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: با توجه به پیشی گرفتن روند عرضه در برابر تقاضا، مرغ زنده کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود که براین اساس مرغداران در وضعیت سود قرار ندارند.

به گفته او، بنابر سیاست اخیر وزارت جهاد مبنی بر افزایش روند جوجه ریزی ها در تلاشیم تا بخشی از تولید مرغ را صادر کنیم چراکه ذخایر پشتیبانی از محل تولید داخل تامین است.

کمالی سروستانی از افزایش ۳۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ میلیون قطعه، اردیبهشت ۱۵۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و در خرداد ماه پیش بینی می شود که جوجه ریزی به ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون قطعه برسد که از این محل بیش از ۲۵۰ هزار تن مرغ تولید می شود.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی صادرات مرغ را راهکار اساسی ایجاد تناسب و توازن عرضه و تقاضا دانست و افزود: صادرات مدون مرغ به بازارهای هدف باید در دستور کار قرار بگیرد به طوریکه امر صادرات تنظیم کننده بازار داخل باشد و شرایط به گونه ای نباشد که مصرف داخل تنظیم کننده صادرات باشد.

او با بیان اینکه مجوزهای صادرات کمتر از یک درصد تولید را شامل می شود، گفت: صادرات مرغ باید به گونه ای باشد که از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با رقبا داشته باشیم، در غیراین صورت نباید بیش از مصرف داخل تولید داشته باشیم.

کمالی ادامه داد: براساس برنامه صورت گرفته بدنبال آن هستیم که ماهانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی به امر صادرات تخصیص یابد. 

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی متوسط قیمت صادراتی مرغ ایران در عراق را ۱.۸ تا ۲.۳ دلار اعلام کرد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۴ هزار و ۳۰۰ تن مرغ از طریق اتحادیه و ۲ هزار تن توسط زنجیره ها صادر شده است.

او درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید پیش بینی می شود که قیمت مرغ در همین محدوده باشد.

خبرنگار: آزاده محبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا