اخبار اقتصادی

شرایط آبی تهران با سال گذشته تفاوتی ندارد

خبرگزاری مهر

عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال جاری شرایط آبی تهران با سال گذشته تفاوتی ندارد، گفت: شرایط آبی امسال تهران مشابه سال گذشته است اما سدهای شرق تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۰ میلیون لیتر کمبود وجود دارد.

به گفته سخنگوی صنعت آب، این کاهش حجم به معنای آن نیست که با کمبود آب مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه آبفای تهران برای جلوگیری از به وجود آمدن بحران، مشغول به کار است، خاطر نشان کرد: باید در نظر داشت که شرق تهران اکنون در حال پایش دقیق‌تری است در سال‌های گذشته مناطق دیگر تهران هم چنین وضعیتی داشتند که در این شرایط از طرح‌های جایگزین استفاده می‌شود.

به گفته بزرگ زاده با یاری شهروندان و مدیریت مصرف از این مشکل عبور خواهیم کرد.

وی در رابطه با طرح‌های در دستور کار برای تأمین آب مورد نیاز شرق تهران خاطر نشان کرد: در صورتی که شرق تهران با کمبود آب مواجه شود تانکر حاوی آب در مناطق شرقی تعبیه نمی‌شود بلکه با استفاده از از طرح‌های کمکی می‌توان به انعطاف پذیری بین شبکه شرق و غرب اتصالات بیشتری ایجاد می‌کنیم.

سخنگوی صنعت آب در خاتمه اضافه کرد: با توجه به اینکه در غرب تهران آب بیشتری وجود دارد با استفاده از لوله‌های کمکی به مناطق شرق تهران کمک کرده و از این انعطاف پذیری استفاده می‌کنیم تا مردم در شرق تهران نیز با کمبود آب دست و پنجه نرم نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا