اخبار اقتصادی

سقوط میم کوین‌ های سیاسی پس از اولین مناظره ریاست جمهوری آمریکا

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

با برگزاری اولین مناظره نامزدهای انتخاباتی ایالات متحده آمریکا، میم کوین‌ های سیاسی (Politifi) با افت قیمتی شدید مواجه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با برگزاری اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، قیمت میم کوین‌ های سیاسی که با نام Politifi شناخته می‌شوند، با افت شدیدی مواجه شدند. این میم کوین‌ ها با الهام از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا یعنی جو بایدن و دونالد ترامپ در شبکه‌های بلاک‌چین عرضه شده‌اند. یکی دیگر از نکته‌ها در میان فعالان بازار ارز دیجیتال، اشاره نکردن به بازار ارزهای دیجیتال و سیاست‌های آتی مرتبط با آن، طی مناظره 90 دقیقه‌ای ترامپ و بایدن در روز پنجشنبه بود. 

سقوط میم کوین‌ های سیاسی پس از اولین مناظره نامزدها

از هفته‌ها پیش از آغاز رسمی مناظره‌های انتخاباتی میان نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، میم کوین‌ هایی با محوریت همین رقابت در شبکه سولانا و اتریوم عرضه شدند. میم کوین‌های Super Trump (STRUMP) و Maga (TRUMP) در شبکه اتریوم و میم کوین‌ های Jeo Boden (BODEN) و Doland Tremp (TREMP) در شبکه سولانا، تعدادی از آنها هستند. 

با برگزاری اولین مناظره رسمی میان جو بایدن و دونالد ترامپ، قیمت این میم کوین‌های سیاسی با افت شدید مواجه شدند. برای مثال، توکن TRUMP، حدود 20 دقیقه پیش از شروع مناظره، 24.6 درصد افت قیمتی پیدا کرد و به سطح 7.23 دلار رسید. میم کوین BODEN که مرتبط با جو بایدن است، افت 53 درصدی پیدا کرد و پس از پخش مناظره، به 0.08 دلار رسید. این میم کوین در اوج قیمتی خود، در سطح 0.17 دلاری قرار داشت. میم کوین سیاسی STRUMP و BABYTRUMP که هر دو الهام‌گرفته از دونالد ترامپ بودند نیز کاهش قیمت‌ دورقمی را در حین و پس از مناظره تجربه کردند. 

0e45b3b0-4c08-4ed1-a0be-cdb67a9199b2-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

گفت‌وگو نکردن درباره سیاست‌های آتی بازار ارز دیجیتال

یکی از مسائلی که توجه کارشناسان و فعالان بازار ارز دیجیتال را جلب کرد، صحبت نکردن دونالد ترامپ و جو بایدن درباره برنامه‌ها و سیاست‌های آتی خود برای بازار ارز دیجیتال در ایالات متحده آمریکا بود. محور گفت‌وگوی این دو نامزد انتخاباتی در مناظره اول، متمرکز بر مسائل اقتصادی، مهاجران و سیاست خارجی بود و هیچ‌گونه صبحتی درباره بازار ارزهای دیجیتال نشد. نکته درخور توجه این است که هر دو نامزد انتخاباتی، میلیون‌ها دلار به شکل ارزهای دیجیتال را برای کمک به کمپین انتخاباتی خود از طریق سازمان‌های انتخاباتی (PAC) پذیرفته‌اند، اما حاضر به صحبت درباره این بازار نشدند. 

وعده ترامپ برای پایان جنگ ارز دیجیتال

دونالد ترامپ، نامزد این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهور پیشین این کشور، این وعده را داده است که جنگ رمزارزی جو بایدن را در صورت انتخاب شدن، به پایان خواهد رساند. او در ماه گذشته، جلسه‌ای با شرکت‌های استخراج بیت کوین برگزار کرده است و به آنها اعلام کرده که میخواهد رمزارزها در ایالات متحده آمریکا، تولید شوند. از طرفی، برخی از فعالان این بازار مانند مدیرعامل صرافی کراکن باور دارد که جو بایدن در حال کاهش سیاست‌های سخت‌گیرانه خود در این صنعت است. 

احتمالاً تصمیم صحبت نکردن درباره ارزهای دیجیتال در اولین مناظره انتخاباتی به اولویت شهروندان آمریکایی نیز برمی‌گردد. بر اساس نظرسنجی خبرگزاری Gallup در ماه گذشته، ارزهای دیجیتال اصلی‌ترین اولویت برای رأی‌دهندگان آمریکایی نیستند و مسائل اقتصادی، تورم، حمکرانی ضعیف و مساله مهاجران مهم‌ترین دغدغه برای رأی‌دهندگان آمریکایی است. 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

سبدگردان آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا