اخبار اقتصادی

رونمایی از مانیتورهای جدید ایرانی/ صنایع ایران به سمت تکنولوژی رفته‌اند؟

تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، خط تولید مانیتور و عمق ساخت قطعات All-In-One Mini PC وThin Client هفته گذشته با حضور بنیانگذار این مجموعه، فرماندار پاکدشت، معاون برنامه‌ریزی و بودجه پاکدشت، رئیس اداره صمت پاکدشت، رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی پاکدشت و جمعی از اصحاب رسانه به‌طور رسمی افتتاح شد. این مراسم که با استقبال گسترده مسئولان و رسانه‌ها همراه بود، نشان‌دهنده اهمیت ویژه این پروژه و نقش آن در توسعه صنعت کشور است.

حمید توسلی، مدیر‌عامل شرکت بهین تکنولوژی، درباره روند فعالیت این شرکت در سه دهه گذشته توضیح داد:  این برند فعالیت خود را با تولید PC آغاز کرد و پس از یک دهه، تولید لپ‌تاپ را در دستور کار خود قرار داد. محصولات این شرکت، نماینده  انحصاری فوجیتسو زیمنس در ایران است. در سال‌های اخیر، این برند با معرفی محصولات جانبی تحت نام تجاری Univo، به توسعه‌ی خود ادامه داده است. با افول بازار لپ‌تاپ، این شرکت با تأسیس کارخانه‌ای در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت، به سمت تولید محصولات متنوع حرکت کرد.

او از احداث کارخانه دوم بهین تکنولوژی در شهرک صنعتی پیام خبر داد. این کارخانه با مساحت ۴۰۰۰ متر‌مربع، به منظور گسترش تولید و پاسخ به نیاز بازار داخل در حال ساخت است و بزودی بهره‌برداری می‌شود. بعد از افتتاح کارخانه دوم، بخشی از فعالیت‌های تولیدی در پاکدشت و بخش دیگری از فعالیت‌های تولیدی  این مجموعه، در کارخانه‌ دوم انجام می‌شود. این اقدام، تعهد بهین تکنولوژی به توسعه پایدار و ارتقای ظرفیت تولید داخلی را به روشنی نشان می‌دهد.

خط تولید جدید مانیتور با نام تجاری Univo افتتاح شد

خط تولید جدید مانیتور با نام تجاری Univo افتتاح شد. راه‌اندازی این خط تولید، به عنوان یک تحول مهم در مسیر توسعه و بومی‌سازی محصولات IT تلقی می‌شود. این خط تولید در راستای افزایش تولید کشور، بهبود کیفیت و پاسخ به نیاز رو‌به رشد بازار ایجاد شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، بهین تکنولوژی محصولاتی نظیر All-In-One ،MIni PC و Thin client هم تولید می‌کند. این محصولات با استفاده از دانش متخصصان این حوزه و همین‌طور با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، مطابق نیاز کشور تولید می‌شوند. بومی‌سازی محصولات حوزه تکنولوژی علاوه بر رفع نیاز بازار داخل، واردات را نیز کاهش می‌دهد و در اشتغال‌زایی نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل بهین تکنولوژی درباره شرایط تحریم کشور و تأثیر آن بر فعالیت این مجموعه در گفت‌وگو با تجارت‌نیور عنوان کرد: مشکلات همواره وجود داشته و خواهند داشت. آنچه اهمیت دارد، یافتن راه‌حل مناسب است. مسائلی نظیر تحریم و تخصیص ارز از مشکلات کلان کشور به‌شمار می‌روند. وزارت صمت و بانک مرکزی نیز در تلاش برای تأمین ارز هستند. در این دوره برای پیشرفت، باید با سرعت بیشتری حرکت کرد.

چه اقداماتی در راستای معرفی این برند صورت گرفته است؟

توسلی درباره اقدامات لازم جهت برند‌سازی و معرفی این محصول در بازار داخل تشریح کرد: دراین راستا اقداماتی نظیر شرکت در نمایشگاه‌های داخلی، برگزاری رویداد‌های مختلف، تشکیل تیم مارکتینگ صورت گرفته است تا محصولات این برند در بازار داخل شناخته شود

وی در پاسخ به این پرسش که این مجموعه چه زمانی به صادرات می‌رسد؟ تصریح کرد:  وقتی عواملی همچون مشکلات ارزی، تعلق گرفتن سهمیه ارزی بیشتر یه مجموعه، گسترده‌تر شدن فضای این کارخانه و در نهایت افزایش تولید اتفاق افتاد، قطعا صادرات به بازار‌های منطقه، قدم بعدی این برند خواهد بود.

او درباره چشم‌انداز این مجموعه گفت: چشم‌انداز این برند، پیشروی و حرکت به سمت آینده است و هیچ چیز سبب توقف  فعالیت این مجموعه نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، حمایت از برند‌های داخلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چراکه حمایت از چنین برند‌هایی، نقش مهمی در خودکفا شدن کشور، افزابش صادرات، کاهش واردات و اشتغال‌زایی ایفا می‌کند.

حال به نظر می‌رسد بسیاری از کارخانجات صنعتی طی سال‌های اخیر به اهمیت استفاده از تکنولوژی پی برده‌اند و در حال حرکت به این سمت هستند

برای اطلاعات بیشتر صفحه صمت را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا